hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2019. december 24., kedd

Búcsú 2019-től

Ismét elrohant egy év. Rendületlenül kézimunkázok. Úgy néz ki, ez nem múló bolondéria... vagy igazából az a javából. Szeretem amit nyújt. Szeretek ráérősen, apró részleteket kimunkálva dolgozni. Szeretek belemerülni, elmélyedni benne. Kikapcsol a hétköznapi rohanásból és gondokból. Az alkotás feletti örömről már nem is beszélve. 

Ennek megfelelően nem vagyok a "legtermékenyebb" alkotó, de nem hajt a tatár és nem is verseny ez.

Idén szintén nem vettem elő új technikát, úgy néz ki, hogy kezdek megragadni. Azonban készítettem, befejeztem pár olyan dolgot, amihez hasonlót még soha nem csináltam.

A legnagyobb projektjeim a takarók voltak. Egyik jó hosszú ideig, a másik pedig gyorsan készült, nehogy megunjam és feladjam félúton. A nagy, puha és ölelős takaróm mellé párna is készült.


Még mindig sláger nálam a bármitartó. Végre saját használatra is készült egy, melyet az ünnepekkor avattam fel.


Örökzöld téma számomra a sapka. Mindig kell. A kendő pedig igazi kuriózum; jó minta, szuper minőségű fonalból:


Négy fajta ruhamenű került ki a kezeim közül:


Zsinórfonalból a "hagyományosnak" mondható, szokásos, általam legelsőként felfedezett felhasználási lehetőségen, a bármitartón kívül készült műveim:


Varrt, horgolt figuráim. A kedvenceim a libák...


A horgolás nálam nem annyira próbált területeiből készült termékek. A terítő a karácsonyi ünnepi időszakban az asztal dísze lett. Életem első hímzése.


A karácsony előtti utolsó napokon készült el:



Virágkötészet témakörben is készült pár munka, de az igazi különlegesség a "fenyő" hangulatú ünnepi asztaldísz.


Szemjelölőket is készítettem saját részre és ajándékba is.


A teljesség igénye nélkül képekben ennyi volt az óév.

Az év során folyamatosan próbáltam vezetni a blogot és "szinten tartani", gazdagítani technikákról szóló leírásokkal, videókkal az oldalsávot is. Remélem másnak is jól jön, nem csak nekem. Ha nem használom rendszeresen, könnyen elfelejtem, de nagyon kényelmes, hogy csak egy-két kattintás és már is ott a megoldás. Idén elkezdtem füzetet is vezetni a készült munkáimról, melyben a leglényegesebb dolgok, paraméterek vannak. Milyen fonalhoz hányas tűt használtam, hány szemre kezdek egy pulcsit vagy sapkát. Hátha ezzel kevesebb kísérletezés lesz a méreteket illetően.

Felfedeztem, hogy a pinteresten is megjelennek már az alkotásaim. Igazi meglepetés volt felfedezni, hogy ilyen szinten is jelen vagyok. Számomra megtiszteltetés.

Amit szeretnék a 2020-as évben:
- Egy tesztkötés (esetleg horgolás). Ez több sebből vérzik. Általában napközben keresnek tesztelőket a neten. Mire én odáig jutok, betelik a létszám. Mivel nincs nagy fonalkészletem, nem biztos, hogy azonnal meg tudnék nevezni (ha kell) fonalat hozzá. És ami már tényleg csak elhatározás kérdése: a kitartás. Nem biztos, hogy alkalmas vagyok rá, hogy x hét alatt kivitelezni tudjam. Nyilván nagyon-nagyon kell akarni és egy tetszetős projekt kell hozzá, ami hajt a cél irányába. De azért nagy szó lenne, ha egy ilyenben részt vehetnék.
- Saját minta és elképzelés alapján ruhadarab kötése (esetleg horgolása). Bontogatom szárnyaimat és megismerkedtem egy-két fogással, még ezt magasabb szintre nem sikerült emelnem. Ruhadarabnál eddig kellett a mankó (mégha előszeretettel módosítottam is rajta).
- Ha már saját tervezés: Szeretném kipróbálni, hogy hogyan kell felülről egyben kötni egy nem(!) raglán ujjú felsőt. (Lenyűgözött amikor először megláttam, hogy ez lehetséges. Technika, megfelelő helyen, módon és számban használt szaporítás kérdése. Számomra még tényleg csak kérdés, a technika, arányok nem világosak.)
- Kipróbálni a fair isle kötést.
- Ami nem kétséges, hogy ez nem maradhat el: még évközben elkészíteni a karácsonyi meglepetéseket... (Már a lista kész van hozzá.)


Annak reményében, hogy a következő év is mindenkinek, aki szeretné, tartogassa az alkotás örömét:

Boldog új évet kívánok!

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...