hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2020. január 5., vasárnap

Tablet tok

Mint ahogy a téma az utcán hever, ennek megvalósítása is egyértelmű volt egy közelgő születésnap és a szükségessége miatt. 

Az internet az ötletek "felszívására" rendkívül alkalmas, így nem sok kétség volt. Én egy kicsit másként gondoltam, mint az ötletadó tutoriálok. Ismerem a leendő gazdáját, minél egyszerűbb valami annál jobb, minél egyszerű kezelni, annál még jobb. Így döntöttem a mágnes, nem pedig a gumi mellett a bezárás illetően. Utólag belátom, hogy tartósság szempontjából jobb a gumiszalag. 

A pontossággal a varrás terén nem volt gond. Ennél nem jó (szép), ha túl nagy a tok a kivágott merevítéshez képest. A zippzár varró talp is rendkívül jó segítség volt ehhez. Mivel a merevítést darabokra vágjuk és így varrjuk bele az anyagba, ezért inkább érezni kell, hogy hol mehet a tű. (Elvileg ha nem figyel az ember, könnyen tűtörés lehet a vége.) 


A mágnes kicsit kritikus, mert az ember hiába merevíti az anyagot, hogy a mágnes behelyezése után az ne induljon a vágás mellett foszlásnak, mégis a két mágnesrész vonzása igénybe veszi azt. Hiába varrtam pontosan, volt egy kis nemkívánatos mozgása az anyagnak, amikor a mágnesek elengedték egymást. (Lehet, hogy ebből nincs semmi gond hosszútávon se, de olyan illúzióromboló is.)


Így az egyik végén (a varrás szempontjából utolsó eldolgozandó rész) már eleve ragasztópisztolyt vettem igénybe. Ennek segítségével rögzítettem még pluszban a kapcsot belül a kartonhoz. Majd a másik oldalt felhasítottam és ugyanezt tettem. Még jó hogy kipróbáltam, mert kevés volt a ragasztó és első próbálkozásnál csődöt mondott a kivitelezés. Megismételtem hát alaposabban. Majd láthatatlan öltéssel eldolgoztam.

Viszont azt a következtetést is levontam, hogy nem mindegy milyen kapcsot és az se hogy milyen merevítést használunk. Kapocsból minél gyengébbet, kisebbet. (A célnak az is megfelel és kevésbé veszi igénybe az anyagot és a kartont.) Merevítésnek jó lenne a műanyag, de szerintem nincs ember aki azt ilyen vastagságban elvágja otthoni eszközökkel (vagy csak az én fantáziám kevés hozzá), de megfelel az erős tömörített papír is. Én kétféle papírt használtam hozzá. Az egyik kevésbé tömörített, vágáskor látszott, hogy foszlós, de egyébként vastag. A másik egy régi mappából kivágott. Az profibb. Annak még a felületét is bevonták valami újabb papírral, melyre a feliratot készítették. Jobb is a tömörítése, masszívabb, ezáltal tartósabb a felülete. (És már egyszer remekelt hasonló küldetésben ennél a szatyornál.) Ilyet kell keresni hozzá. A kiszemelt anyagnak nem kell bútorvászonnak lenni, de nem árt, ha erős.


Ötlet: Innen és onnan

4 megjegyzés:

  1. Ötletes a telefontartód, szép kivitelezés,de az anyag super...Milyen jó kis táskát lehetne összehozzni belőle!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! Régen vettem. Azóta már láttam felbukkanni vásárokban tetszetős táskákat belőle. Még bőven van. Nekem is eszembe jutott már (bár van elég táskám).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ditti táska mindig kell, biztos szuper lenne..vékony vagy vastagabb anyag?

      Törlés
  3. Vastag pamutvászon (de nem lakástextil vastagságú).

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...