hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2021. december 27., hétfő

Ilyen volt...

A 2021. év nem hozott új technikát, viszont jobban elmélyedtem a fair isle-ben. A makraméba ahányszor belekezdtek, mindig azt érzem, hogy fogalmam sincs hogyan kell csinálni. Aztán pár óra múlva, hogy egyre jobban értem. Lenyűgöz, hogy pár csomóval dolgokat lehet készíteni és az az érzésem, hogy közel se aknáztam ki a benne rejlő lehetőségeket.

Év közepén gondoltam egyet és a ravelryn már nem csak mint nézelődő vagyok jelen, hanem publikálom is az elkészült alkotásaimat. Szeretem, mert egyszerű a felület, gyorsan megvagyok vele és számolja is az elhasznált fonalat. Ezen kívül amit nagyon kedvelek KicsiKató közösségi oldala. Tetszik a dinamikája, a kiszámíthatósága. Péntekenként rácsodálkozok, hogy ki mit alkot. Olykor ötleteket kapok, de volt úgy, hogy segítségre leltem. Szeretem a vasárnapi humoros bejegyzéseket is.

Nem tartozok a legaktívabb alkotók közzé. Az elkészült termékekbe 5742 méternyi fonalat kötöttem, 669 méternyi fonalat horgoltam és kb. 210 méter fonalat, cérnát makraméztam 2021-ben.

Most nincsenek igazán célkitűzéseim 2022-re. Nem töprengtem ilyesmin. Ami most decemberben izgatott az a makramé. Nem találtam még meg a helyét, de érzem, hogy nekem való technika. Amiben nagyon gyönge vagyok: az a vásárlás. Könnyen elcsábulok. Nem kellene annyit nézelődnöm. A szekrény aljából kell most már használnom a fonalakat a jövő évben. Ez a legfőbb cél. Végre meg kellene valósítani, hogy a karácsonyi ajándékokat még évközben elkészítem. Most mozgatórugója is van, hogy még az év első hónapjaiban megcsináljam... csak épp a lelkesedés hiányzik momentán.

Összesen idén négy pulóver készült el. Már régóta el van kezdve egy mellény, de mindig közbejött valami. Na igen, ez a másik: nagyon tudok lelkesedni... mindig egy következő projektért, ezért olykor erőlködni kell a befejezésen.

 Elkészült életem első horgolt felsője is:

Kötöttem a hűvös időkre hordanivalót:

Aki kézimunkázik, tudja, hogy viselve válik. Valamit imádunk, valamit meg gyakorlatilag alig hordunk. Az első garnitúrát én imádtam. Most már az időjárás túl hideg hozzájuk, azért nem hordtam, de az őszi időszakban csak ezeket viseltem. Általuk megismerkedtem a mohair fonallal és szeretem, ahogy "lágyítja" az eredeti fonalat. Büszkén viseltem őket. A nyakmelegítő egyedi tervezés. Szeretem a kis rombuszokat amik a megkötő végén vannak és szerencsének tartom, hogy volt a kesztyűhöz kitartásom. A középső sapkát pár alkalommal hordtam. Érdekes volt a készítése. Mivel két oldala van, ezért kellően meleg is. Ki tudja, lehet hogy egyszer rákapok a hordására. A piros sapka most nagy kedvenc. Puha, meleg, amire még a fair isle által vezetgetett szál hozzá is tesz. Szépek a fonalnak a színei és egész jó az egyenletessége is.

Nem lettem idén zokni nagyhatalom. Nagy lelkesen készítettem Húsvét előtt egy zoknit. Milyen jól tettem, hogy kipróbáltam a fentről kezdést és egy másfajta sarokmegoldást. Azonban hanyagoltam évközben. Év végén, amikor már túljutottam a karácsonyi ajándékok készítésén és ismét fordíthattam energiát a magamnak készített holmi elkészítésére. Egy pár zoknit kötöttem.

 

Igazából csak az éves munkáim átnézésekor szembesültem vele, hogy több amigurumit készítettem, mint gondoltam.

Ha igazat akarok írni; mindig kicsit tartok tőlük, macerásnak érzem a sok kicsi elem és az összeállítás miatt. Januárban azt hittem a kötött hóemberrel elértem a csúcsra, de annyi szép formát, mintát látok, hogy néha erőt veszek magamon. Ma amikor ezeket a sorokat írom, még karácsony előtt vagyunk, de érzem, hogy a középen lévő hóembertől fájó szívvel fogok búcsúzni, annyira a szívembe lopta magát, pedig már hetek óta kész és az érzés nem változott.

Pólófonal is ad még alkotásra ösztönzést és elég széles a felhasználási lehetősége:

A makramé azért is lenyűgöző, mert gyorsan lehet vele alkotásokat, köztük használati tárgyakat is készíteni:

Kétségkívül a szatyor a kedvencem és pár hete nagyon örültem neki, amikor megláttam, hogy nővérem használja is. A fülbevalót is kedvelem. Mutatós darab, szép a hozzá használt fonal.

Varrásból nem jeleskedtem, de készült egy pár darab:

A teljesség igénye nélkül, ennyi volt a 2021-es év. Mindenkinek kívánok jó egészséget és alkotásban gazdag 2022. évet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...