hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2021. december 27., hétfő

Fairy Maiden

Szintet ugrottam zokni kötésben. Már sajnálom, hogy annyira ragaszkodtam a fordított verzióhoz. A szárától az orráig kötés jön be, mert ezzel lesz komfortosabb a szára. Fordított esetben a leláncolás nem tökéletes és rugalmas. Ezt a sarkot másodjára készítem. Tetszik, hogy vastagabb hátul, hogy nem kell trükközni azon, hogy marad-e lyuk a középvonalnál, tetszik, hogy sportos küllemet kölcsönöz. 

Amikor először készítettem zoknit, mindenfélét olvastam arról, hogy hány szemnek kell lenni az orránál. Volt aki nagyon keveset hagy. Szerintem 8-8 szemnél felesleges kevesebbel dolgozni és az a szép, ha íves és nem túl sok soron keresztül fogyasztgatunk. Annál is inkább, mert kis méretnél eltolódik ilyenkor a hangsúly.

Az én sarokmegoldásom: 56 szemmel szoktam dolgozni. Első fogyasztás után 52 szem, majd a 3. sorban 48, a rá következő 2. sorban 44, a rá következő 2. sorban 40 szem marad. Ezt követően soronkénti fogyasztással: 36, 32, 28, 24, (20) és 16 szem marad. Ezúttal a húszas sort kihagytam, az utolsó körben 4-4 szemet fogyasztottam.

A mintán annyit változtattam - annak érdekében, hogy méretben jó legyen - hogy kettő-kettő fordított helyett egy-egy fordítottal kötöttem. Először "bántott", mert eredeti állapotában mutatósabb, de még mindig inkább ez a lehetőség, mint más.

Arra kell rájönnöm, hogy másokhoz képest sok fonallal dolgozok egy-egy zokni készítésekor. Valóban 2 mm-es tűt használok és az is meglehet, hogy automatikusan szorosan kötöm.  

Lazára vettem a figurát. Nem volt kedvem a mosáshoz, így ezek mosás, igazítás előtti képek.


Fonal: KicsiKató fingering socks 196-os szín

Tű: 2 mm

Fonalszükséglet: 56 gramm

Minta: Fairy Maiden (This Handmade Life)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...