hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2021. március 15., hétfő

Spark folyamatban

Nem vagyok jó a fázisfotók készítésében és a folyamatok adminisztrálásában. Most azonban nagy munkában vagyok és szerencsére bár hanyatlik a kitartás a lelkesedés kitart. 

Február 5-én kezdtem bele. Előzetesen tájékozódtam a ravon, valakinek pár hétig, de a többségnek több, három-négy hónapba, fél évbe telt az elkészítése. Most ott tartok, hogy készül a gallér és az öv is hozzá, egyiknek sincs még kész a fele és még hátra van a vágási felület eldolgozása, a szálak eldolgozása, mosás, szárítás.

Az első ujja két nap alatt kész volt. Terápiás felső ez nekem. Az egy dolog, hogy jó projekt, örömmel készítem, de közben kaptam egy rossz hírt, mire azt hittem itt a vég... Utána amikor sötét gondolataim támadnak, mindjárt a kötőtűkhöz nyúlok. Ezért ez a gyorsaság. 

Ez is az ujjáról készült:

A belsejének is érdekes mintázata van. Szövött hatású:

A törzs mintázata:

Március 9-én már megejtettem az első sorokat a hónalj fölött. Egyesült a törzs és a két ujj. A raglán fogyasztása:

Az ujjra egy-egy fehér gombolyag ment el. (Természetesen valamennyi színes is, de inkább a fehérben "mérem" a fogyasztást, abból kell a legtöbb.) A törzsre hónaljig majdnem három és a törzs befejezéséig nem volt elég négy. A gallérra elmegy vagy másfél és az övre is egy. DK-s vastagságú fonalak. A minta vastagabbra íródott, de direkt nem akartam túl vastag kardigánt, kalkulálva azzal, hogy a fair isle miatt vastagabb lesz, mint ha sima kötéssel kellene csak dolgozni.

Amit megtanultam: Természetesen a körbekötött munka szétvágása. Most épp a galléron tanulgatom a W&T fogás korrekt kivitelezését, hogy szép, gömbölyded íve legyen a gallérnak. (Eddig csak az volt meg, hogy a szemet át kell emelni és a fonalat előre-hátra mozgatni, de a sorrendet nem tudtam.) A megbízható csomó már nem kérdés, de most még úgy is megtudom kötni, hogy a következő szem már a másik gombolyagból menjen. Jegyzet fogok készülni a gallér készítéséről, annak arányáról, meddig kell az első darab sort kötni, milyen széles legyen a nyaknál stb.

Nagyon várom már a mosást, blokkolást, hogy teljes valójában lássam a művemet. Igyekszem az utolsó fogásokat nem elkapkodni, nehogy végül kicsi legyen az a gallér, rövid az öv vagy keskeny a "gomboláspánt" (igaz, ezen ugyan gomb nem lesz). 

A pöttyös-csíkos rész nem volt olyan unalmas, mint ahogy előre számítottam. Egy és két színes sor után jött egy fehér. Mindig volt mit várni. No, még egy sor és utána jön a problémamentes, vagy egy színes és utána is a fehér sor. Végig fenntartotta a kíváncsiságomat, hogy vajon hogy fog kinézni. A színes sorokat úgy kiviteleztem, hogy egy ujjamon volt a két, a fehér és a színes fonal. Egyszer egyikbe, második szemnél a másikba öltöttem. El se tudnám képzelni, hogy ezt két ujjal tudtam volna kivitelezni. Szerintem hamar feladtam volna. Így, ha lassabban is, mint egy normál kötésnél, de megnyugtató ütemben készült a felső.

Mivel vékonyabb fonalból készítettem, ezért cserébe nagyobb méret szerint kötöm. Sőt, az ujját még nagyobbal, mivel a ravon előzetesen tájékozódtam, hogy az szűkre van szabva. Remélem a blokkolás is segít, mert így se mondható, hogy túlzásba estem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...