hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2019. január 19., szombat

Zimankó sapka

Többféle jelző eszembe jutott erről a sapkáról. Retro, norvég, unisex. Az biztos, hogy már elsőre ránézésre megtetszett. A számomra új forma is kipróbálást kívánt és még soha nem csináltam ilyen többszínűt.


Nagyon szuper kabátom van már évek óta. Nagyon jó meleg, de még az apró részletek is stimmelnek. Nem engedi be a hideget se az ujjánál, se felül. Valósággal bele lehet süppedni a hidegben. Aminek az a hátránya, hogy a hasonlóan üzembiztos, anyum által kötött, visszahajtott patentú sapkával együtt már a tarkómon túl merev a sok réteg. Ennek megoldását láttam a sapkában. Hiszen leginkább a fül és a homlok védése az elsődleges.

A leírásban javasolt vastagságú fonalat itthon nem találtam, ezért a bordó fonalat duplaszállal használtam és ehhez alakítottam a többi vastagságát is. Így meg már túlléptem a vastagságot, ezért menetközben sok próbálgatás közepette a mintán is alakítottam. Legtöbbször az egyráhajtásos pálca helyett félpálcát használtam. Abban is biztos voltam, hogy az elejének patentrészénél is alakítani akarok, hiszen a patent összehúzza, így az előreugró rész végül kisebb, mint az eredeti felület, no meg szebb csúcsosan.

Először pom-pom-okat terveztem mindenhova; a tetejére, a zsinór végeire, de rájöttem, hogy az utóbbinál nem praktikus, hiszen ha megkötöm, akkor azok az állam alatt fognak fityegni. Nincs pom-pom készítő csodamasinám (nem is tervezem a beszerzését), de nem kedvencem a művelet. Egyedül én nem is tudtam megcsinálni.


És a bordó részen a körzárások az oldalsávon található videó alapján készültek, a zsinór i-cord. (Ez utóbbi technika az oldalsávon megtalálható.) A több színű és több szálú fonalak feldolgozásakor okozott káoszra kell megoldást találnom. Őskáosz volt többször.

Bár elég volt belőle a végére, de a horgolás közepén imádat volt. Nagyon kíváncsi vagyok milyen lesz a viselése. Nem szégyellem megkötni, de rám simul a fülemnél, ezért elvileg akár maradhat lógó zsinórral is.


Fonal: Lana Gatto Supersoft bordó
Lana Gatto Ottocapi hód
a többi szekrényalja és turkálós fonal
Fonalszükséglet: kb. 12-13 dkg
Tű: 5 mm
Minta: Frost Awakens (HarvesterProduct)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...