hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2019. január 12., szombat

Horgolás fa alapra

A fa alapot két hónapja kaptam. Akkor frissiben gyorsan ki is színeztem zselés tollakkal. Nem terveztem el előre, ahogy jött. Aztán kénytelen voltam ehhez alakítani a pólófonal kiválasztását. (No meg a meglévő készlethez.) Így lett ez a lilás-mályvás (hivatalos szilva) és az eredetileg az alaphoz kapott sötét szürke.

Furcsa volt a lyukakba ölteni és így dolgozni. Nekem 3,5 mm-es tűvel sikeredett ez a bravúr, de akkor is csak úgy, ha ügyeltem arra, hogy egyenesen húzzam fel a lyukból. Az alja az immár szokásosnak mondható búzaszem, az oldala meg a teteje lényegében egyráhajtásos pálca.


Ebben a műfajban az eddigi legnehezebben összejött alkotás. A méret a lényeg és egyszerűen nem tudtam volna eltalálni az aljának a nagyságát. A mintához ragaszkodtam, de ami üzembiztosan elfért volna a fedő alatt, az pirinyó szélességű, úgy meg olyan idétlen.


Mély lélegzet, másnap bontás és kezdés elölről. Amikor az oldalához értem, csak maradt a minta, nem tértem el tőle. Viszont ennek van vastagsága. Végül az lett a megoldás, hogy két sor rövidpálcával rádolgoztam. Így öblös lett az alja és illik rá a teteje. Azt már ne firtassa senki, hogy nekem a videó alapján dolgozva miért lett ferde a mintázat. Alighanem alkottam egy új mintát.

Lehetett volna hatalmas nagy tartó, de visszafogott magasságút akartam. (A szélessége adott volt.) Így is adott a fonal okozta robosztusság. Amikor szert tettem a handmade feliratú bőrökre, az volt az első gondolatom, hogy a rózsaszínűekkel majd nem tudok mit kezdeni. Tessék a második felvarrt ilyen színű lett. 19 cm átmérőjű és 9 cm magas lett tetővel együtt.


Fonal: Bobbiny, Panka pólófonal
Tű: 3,5 mm-es, 7 mm-es
Ötlet: búzaszem

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...