hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2017. december 2., szombat

Madáreleség mini kuglóf formában

Alig várom, hogy kifüggeszthessem. Szeretem a cinegéket. Gyönyörű állatok. (No jó, hidegben a verebek is lakmározhatnak.) Egy internetes fórumon okosodtam ki. Azokban az országokban, ahol ennek nagyobb kultúrája van, több összetevőből készítik (több minden kapható). Az eredeti készítőjének van ornitológus ismerőse, valamint több éve ő is így csinálja, ezáltal meggyőzött, hogy ez is jó lesz.

A recept egyszerű: zselatin + eleség. Én az utóbbiból megkaparintottam egy áruház utolsó akciós, elég gazdagnak kinéző zacskóját. A zselatint a zacskóján található leírás alapján készítettem. (Egy Lucull*snyi zselatinhoz kb. 2,5-3 dl víz ment.) Még mielőtt teljesen kihűlt - és megkeményedett volna - belekevertem a magokat, jól elkevertem, formába tettem a masszát és a zselatintól még töltöttem rá, hogy biztosan összefogja.


Természetesen a "puding próbája az evés", akkor derül ki igazán, hogy szeretik-e a madárkák, ha felkínáljuk nekik:


Bekerülési költség: Egy 200 Ft-os eleség csomag kb. negyedét-ötödét használtam fel. A zselatint 185 Ft-ért vettem. Bár az egészet elkészítettem, nem lett volna muszáj. Tehát ha valaki ügyes és jól "lövi be" a mennyiségeket, akkor egy ilyen - madárléptékben nem kicsi koszorúcska - 50 Ft-ból kijön.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...