hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2022. március 14., hétfő

Körcikk duó

Unokahúgom megkért rá, hogy csináljak neki bármitartót, mert karácsonykor nem neki sikerült lecsapnia rá. Kívánsága nagy, ovális tartó volt, két színű fonalból. Ez felénk extra kívánság. Elmentem a város egyetlen hobbiboltjába és ott szembesültem vele, hogy már nem is árulnak alapot... és hajlandóságot se mutattak maguktól a beszerzésére. (Én meg nagyméret lévén a fonalzabáló alap meghorgolására.) 

Egy ideig úgy nézett ki, hogy nem lesz az egészből semmi. Döbbenettel vettem tudomásul, hogy kétezer-párszáz forint némelyik webes áruházban az alap. Aztán végül találtam egyet, ami 400-600 Ft-ért árul. Igaz, szerintem kisebbeket, mint az "álombeli". (De az is lehet, hogy a karácsonyi se volt nagyobb.) Találtam negyed körcikk formájúakat is. Nagyjából tudtam, hogy ezeket fogja választani. Magam is így tettem volna. Jól mutatnak együtt, külön, jól mutatnak a polc két szélén is. 

Mintában tanácstalan voltam. Kipróbáltam kétfélét is. Az egyiknél vaskosak lettek a falai, a másiknál egyszerűen nem mutatott annyit, mint ami melóval járt. 

Végül a legmegbízhatóbb búzaszem mellett döntöttem. Ennél jobbat még szerintem nem találtak ki. Fehéret csak nyomokban tartalmaz. Egy hurok a szem hátsó szálába, egy mind a kettőbe, ráhajt, együtt áthúz a három hurkon, plusz egy láncszem, aztán egy szem kimarad és a következő szemnél ugyanígy tovább. (Nem nagy találmány, már bizonyára más is kitalálta.) 

A teteje szélét se reagáltam túl. Itt is egy jól bevált fogást használtam; végig kúszószemmel, az elölről hátrafelé húzott szálak segítségével. (Így látszódik szemből mindegyik láncszem.)

Fonal: Pasakli fehér és barna

Fonaligény: 100 méter fehér, 5 méter barna

Tű: 6 mm és 7 mm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...