hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2022. március 30., szerda

Kislegény mellény

Örültem a felkérésnek, mert megtiszteltetés. Kaptam egy minta mellényt a nagyság miatt. Még sose készítettem csak nagyság alapján valamit, se belebújós, se V-nyakú darabot, se ilyen kicsit, sem tweed fonalból. Két és fél éves kisfiúnak készült. 

Nem akartam agyonmintázni, így lett ferde csíkos. Tartottam tőle, hogy a V-rész két oldalán, hogy adja ki a mintát, de rájöttem, hogy egyszerű; ott is mindig tartani kell a hat szem távolságot. Még külön tetszik is, hogy bal oldalt felül "benyeli" a csíkot a patent.

Nem mondhatni, hogy olyan nagy rutinom vagy magabiztosságom lenne fogyasztások terén. Régen biztosan jobban tudták ezeket. Most elkényeztetnek a kész minták, melyeket csak követni kell a méret eltalálása után. Reménykedtem, hogy nem lövök nagyon mellé technikailag. Szívesen leülnék valaki mellé, aki megtanítja korrektül vagy legalább az én elméleteimet alátámasztja, hogy valóban úgy kell csinálni. Azóta rám talált egy videó: Ez. (Hogy miért utólag keresgélek, nem tudom. Majd valamikor szánok időt a megnézésére.)

Folyamatosan méregettem, mérlegeltem, számolgattam, elméleteket gyártottam. Az a jó a kicsi darabban, hogy gyorsan jönnek egymás után a részek. Gyorsan kell váltani fogyasztásra. Nem kell hosszú heteket egyhangúan egy-egy résszel tölteni. Hamar megvan az eredmény és a konklúzió hogy jó vagy sem. 

A minta mellényben nem tetszett, hogy az ujjánál nem igazán volt karöltő fogyasztás. Én többet csináltam. Nem tudom mi a "szabványos". Aggódtam, hogy jó-e a nyaka, elég nagy-e. Jó lett volna látni, hogy a minta mellény hogyan áll rajta. Aztán összemértem a mintával és pont ugyanakkora volt. a visszajelzés szerint is jó.

A mellény körben kötéssel készült. Még mindig nem vesz be az összevarrás és ennek mellőzése ennek a mintának különösen kedvez. A vállát láthatatlan öltésekkel tűvel varrtam össze. Szerencsére ezt elég jól kivitelezem és szeretem is csinálni. (Jópár alkalom kellett míg a jegyzetemet pontosítottam úgy, hogy több hét-hónap kihagyással is használni tudom.)

A fonal az otthoni repertoárból van. Még örültem is neki, mert kevés volt belőle. (Most még kevesebb lett.) Remélhetőleg nem olyan erővel fog még pár hónapig sütni a nap, mint a múlt hét közepén, mert akkor nem nagyon kell még mellény se. Legyenek csak gyenge kis napos, darázs zümmögős, virág illatú napok.

Fonal: Himalaya New Tweed 75123

Tű: 4 és 5 mm

Fonalszükséglet: 101,7 gramm (203,4 méter)

2 megjegyzés:

  1. Megint csak ismételni tudom magam, hogy milyen szuper lett a mellény..erről jutott eszembe hogy anno én is kötöttem mellényeket ilyet és másokat, de mindig külön daraba.Akkor az volt a "divat".Elég sokat nézelődöm mindenfele, és nem rég szembe jött velem egy sál, és eszembe jutottál, mert ez a sál anno tanuló darab volt általános iskolába, ezer éve.Ahogy a fiam is is nagyobb lett neki is kötöttem, de minta nélkül, fejből,a sál vége szív alakú egymásba kell dugni, úgy zár... biztos igy tudod... Mindig új emléket ébresztesz fel... köszönöm...A mellényed szuper!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen! Nincs előttem a szív végű sál. :( Olyan egymásba dugósra emlékszem, amikor egy róka feje és farka került egymásba. Szépek egyébként az ilyen és hasonlóan fantáziadús apróságok.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...