hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2021. július 30., péntek

Navelli 2.0

Olykor fejtörést okozott egy-egy dolog, de most közvetlenül az elkészülte után ünnepélyes hangulatban vagyok. Az utolsó lépéseknél már megadtam magam a fonalban lévő gyönyörködésben. Végre nekem is van ilyen szelíden csíkos, de visszafogott, fair isle mintás felsőm!

Viszonylag sok időbe telt az elkészítése, mert a jó időre való tekintettel mindig félretoltam. Egyrészt meleg volt és a közel negyven fokban megállapítottam, hogy nyáron úgy se tudom most hordani. Igen, ez volt az első dolog amire rájöttem.

A színválasztás volt nagy dilemma. A mintaleírás is vegyes érzelmeket váltott ki belőlem. Magát a mintát mesterműnek tartottam, de azzal nem tudtam azonosulni, hogy rövid a felső. A minta az alján nagy. Számításba véve azt, hogy én alacsony vagyok, még jobban "törpített" volna rajtam. 

Próbálkoztam egy sötétbarna és narancsos, de sűrű színátmenetes fonalkombinációval. Másfél napnyi munka után fájó szívvel, de lebontottam, mert akkor már nem volt olyan mintaegység, ahol ne veszett volna itt-ott bele a minta a sötétbarna háttérbe. Hiába volt szép egyenletes a kötéskép, nem adta vissza a belefektetett energiát. Mindezt annak ellenére, hogy a két gombolyagban nem volt azonos szín. Tanácstalanul vettem számba ezek után a meglévő fonalaimat. Nehezen választottam. Az alap volt, hogy a barnát használni fogom és ezt a vajszínű alapon barna-rózsaszín foltosat is. Végül a rózsaszín mellett döntöttem alsó mintaegység másik színeként.

A mintán is változtattam, ne legyek töpszli... és nem mellesleg nekem bőven elég volt harminc sor fair isle. Igyekeztem úgy változtatni, hogy legalább két egymást követő sorban egymás mellé kerüljenek a barna és a rózsaszín színek, amikor a minta fő részei vannak. Jobban, határozottabban adja ki a mintát, véletlenül se vesszen bele. Másutt találhatóak olyan részek, ahol egy-egy átlóval csak egy szemmel rajzolódik ki. A minta kisebbítésének ára volt. Két sorban három szállal kellett dolgozni. Nem a kedvencem.

A nyakáról már írtam korábban. Kedvemre való nagyságú. A vállával bajlódtam. Bosszantott, hogy nem jövök rá, mi a gond. Az alapvideóm ez volt. Nagy sokára rájöttem, hogy akkor ad optimális megoldást, ha mindkét darab kezdete felőlem esik. Talán itt (első kép) adják vissza a legszemléletesebben, hogy ha szembe van fordítva a két elem, akkor mi lesz a végeredmény. Olyan mintha fél mintával el lenne tolva. (Az enyém is ilyen.) Talán ez a megoldás. Már azon túl is izgatott a technikai fogás, hogy az enyém kész volt és már le se akartam bontani, inkább az elmélete. Kaptam is egy videót ezzel kapcsolatban, csak éppen a lényegi rész lejátszása előtt mindig leáll. Olyan lehet ez, mint ha egy jó krimi lejátszása közben elmegy az áram. :)

Már a fair isle kötésekor tudtam, hogy ebből nem rövidujjú lesz. A kötés - mivel ilyenkor gyakorlatilag duplázódik a szál - vastag. Vastagabb, mint amit nyáron el tud viselni az ember. Ezért ha nem is hosszú, de legalább könyék alá érő ujjban gondolkodtam. Gondolkodtam színátmenetes megoldásban, de inkább az egyszerűség mellett döntöttem. Akkor bőven elégnek éreztem... és most is. A fonal is elég volt hozzá szerencsére. 

 

Akkor vettem elő általában a kötést, amikor épp nem volt nagy meleg és nem foglalkoztatott jobban más. Amikor a mintás részt készítettem, izgatott, hogy vajon tudom-e kivitelezni és milyen lesz. Amikor a sima sorokhoz értem, jólesett a mechanikus kötés, gondolkozás nélkül, csak az egyenletességre kellett ügyelni. Mivel a fonal nem egyszínű volt, ezért jobban elbújnak az apróbb kis egyenetlenségek. Vagy csak nekem nem voltak akkora elvárásaim. :) A nyakmegoldást örülök, hogy kipróbáltam. Szeretem az ilyen technikai dolgokat. Mint ahogy az ujjnál már öröm volt a mechanikus sorok után a tűvel varrogatás. Az utolsó pillanatokban ejtettem pár hangulatképet. 

Annak ellenére, hogy nem a kotta szerinti Navelli, mindenki egyből rávágja, hogy az. Örülök, hogy felismerhető, mint annak is, hogy a saját ízlésemre formáltam.

A nadrágon lévő világos folt az ablakon beszűrődő napfény. Nyári melegben nem tudtam hova húzódni. Bezzeg a napsugár megkeresett.

Fonal: KicsiKató think pink speckled (163 gramm)

KicsiKató Luke kávézója (56 gramm)

Fonalista Fragrance (20 gramm)

Tű: 2,75 mm és 3,25 mm

Anyagszükséglet: 239 gramm

Minta: Navelli (Caitlin Hunter)

3 megjegyzés:

  1. Nagyon csinos lett a pulcsid...
    Biztos te is kaptál értesítést, hogy más lett a "gazdánk".Azt irták hogy bennünket nem érint a váltást, máshova tartozunk...

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm és az információt is!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...