hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2021. július 11., vasárnap

A nagy teszt

Az úgy volt, hogy irigykedtem, sóvárogtam, mert a lányok olyan szép pulcsikat kötöttek. Aztán vettem egy kis bátorságot, mély lélegzetet és én is belefogtam egy közkedvelt mintába. Természetesen több dologgal találtam szembe magam és formáltam a saját ízlésemre, igényeimre a felsőt. 

Ami bár elsőre is feltűnt, de akkor még nem az kötötte le a figyelmemet, az hogy a nyaka nem tetszik. Rövidített sorokkal formázta a vállat, de a nyakkivágásnál semmit. Csónaknyakúra lett tervezve, tehát nem fojt, de én nehezen viselném a nyakamnál elől azt a plusz anyagot. Ha a vállánál lehetnek rövidített sorok, akkor elől is nem? Tervezgetés, számolgatás kezdődött. Kicsit húztam is vele az időt, de abban biztos voltam, hogy az eredeti nyakat nem akarom. Nosza hát! Kíváncsi is voltam, hogy jó-e az elméletem. Elég-e a tudásom, gyakorlatom ennek megugrásához. 

Íme a kész nyak:

 

És ennek terve:

Hogy milyen gyorsan excel táblába lehet "rajzolni" az elképzelést, csoda.

A szélesség elől-hátul 110 szem. Az ábra a felét szemlélteti mind a két oldalnak. Lényegében kötés során tükrözni kell. A minta 1*1 patentot írt, ezen nem változtattam. Az elejénél kötöttem négy ilyen sort, a hátánál kilencet. A számok: a szélétől, közepétől vagy később az előző "rövidített szemtől" mért távolsága annak a szemnek, ahol a következő twin stitch szemet megejtettem, majd fordultam. Mind a két képen van egy-egy fekete pont. Mivel a nyakkivágás miatt egy idő után csak az egyik oldalon haladunk (bal vagy jobb váll), a másik oldalon itt csatlakoztatjuk be a fonalat és kezdjük ismét az ívek kialakítását. Amikor végeztünk, akkor a vállon a nyíl irányába lekötjük a szimpla és dupla szemeket is. A felső sor egyik szeme később a vállvonalhoz tartozik, a másik a nyakkivágáshoz. A nyak készítésekor az eleje-háta találkozásakor még felvettem három-négy szemet és kötöttem egy sima sort, majd a következő már a leláncolás volt.

Teljesül a kívánságom! Kellő nagyságú nyakkivágás, szépen kifekvő ív. Nem kell erőlködni felvételkor.

Ami viszont még egy videó többszöri megnézése után se megy hibátlanul, az 1*1-es patent összevarrása úgy, hogy "folytatólagosnak" nézzen ki. Talán egyszer rájövök, hogy mi az a típushiba amit vétek. Egyelőre feladtam. Pedig ezek szoktak menni. Az én megoldásom se lett rossz, de távol áll a jótól.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...