hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2021. július 8., csütörtök

Fonott tányéralátét

A jelentéktelen mennyiségű szőnyegből kimaradt fonalból szerettem volna még valamit. Találtam is a neten egy olyan ötletet, hogy hármasfonást készítettek és varrógéppel cikk-cakkal megvarrták körbe haladva. Nem tetszett csupán a gyorsasága. Aztán gondoltam magamban, hogy hátha a cikk-cakk öltés szép lesz és elfogadható lesz a végeredmény. Pont az nem tetszett, hogy hiába a szép fonat, a cikk-cakk tönkreteszi az összhatást. Tönkre is tette, mert még öltést is hagyott ki, de a gépet még inkább sajnáltam.

Aztán találtam a neten fonott alappal készült szőnyegeket. Kicsit tartottam tőlük, gondoltam kipróbálom, menni fog-e nagyban. Nyilván vastagabb csíkokat kellene vágni anyagból, de arra legalább rájöttem, hogy bármilyen csábító, nem szeretném. Elvoltam én az oda-vissza öltésekkel, nagy műanyag tűvel csináltam és a fonatok alatt bújtatgattam, nem kellett erőlködni azon, hogy az anyagon átszúrjam. Ami nem tetszett, hogy folyton cérnát kellett fűzni a tűbe és a végén jött a nemszeretem dolog, a csomó fonalvég eldolgozása. Plusz én szeretem atombiztosra készíteni, így volt, hogy visszafelé is haladtam a soron vagy áttértem az előzőbe, majd vissza.

Két napot mókoltam vele. Nem állítom, hogy egész nap, de tisztességes óraszámban. Ehhez képest a szőnyeg egy nap alatt készült el.

 
Közelről egyébként szép a mintázata. A vége eldolgozását csinálhattam volna fokozatosan. Így utólag... De lássuk be a fonal se a luxus kategória (még mindig nem vagyok kibékülve a narancssárga két színűségével). Leginkább egy nyaralóba tudom elképzelni a darabot. Könnyed, vagány, de nem kristálycsilláros otthonba való.

Visszatérve: még mindig izgat a szőnyeg készítés. Főleg, hogy családunkban van olyan, akinél teli van a szekrény alja felhasználatlan jersey anyaggal. Keresem azt a megoldást, mellyel szívesen készítenék hasonlót. Valahogy ötvözni kellene, hogy az itthoni anyagok (fonalak stb.) is fogyjanak és olyan ajándék készüljön belőlük, aminek örülnek is. Tudnék pamut fonalból szép kis tányéralátéteket készíteni, de nem vagyok benne biztos, hogy felkerülnének, hiába találnám szórakoztatónak az elkészítésüket.

Egy jó ötlet a varrás nélküli pólófonal utánpótlásra. Ami csábító szőnyegkészítés fonás (több részes videó). Van olyan is, melyen apró öltésekkel halad körbe. Kézzel összevarrva az előző sor fonatával. Két pillanat alatt megunnám...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...