hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2020. június 21., vasárnap

Ikozaéder labda

Fogadni mernék, hogy amikor többedmagammal megláttam ezt a takaró mintát a közösségi oldalon, egyedül nekem jutott eszembe, hogy milyen szép kis labda lenne belőle.

A netnek hála gyorsan meglett, hogy hogyan lehet háromszögekből gömböt építeni. A kíváncsiságot tett követte. Gyorsan megvan egy-egy háromszög, hiszen csak három sor. A száleldolgozás se téma, hiszen csak behúzom a szálat, hátul pár sorral lejjebb vezetem és a sorkezdő varázskör kezdőszálával összecsomózom. Nem cél hogy elrejtsem a szálvégeket, ezért csak elvágom. Van olyan kegyes a minta, hogy a soremelésre nem kell nagy hangsúlyt fektetni, hogy szép legyen, hiszen nem látszik, nem világít ki a többi pálcából. Viszont lassú a relief pálcák miatt és fonalzabáló. Nem tudnám elképzelni, hogy ebből én takarót horgoljak, legfeljebb babatakarót.


Voltaképpen ez egy ikozaéder. Nem magamtól vagyok ilyen okos, ha tanultam is ezt a fogalmat, már az idő elfeledtette velem. Húsz háromszögből áll, a csúcsoknál öt elem találkozik. Tíz színt használtam hozzá. Talán nincs olyan csúcspont ahol a színek ugyanazok és olyan biztosan nincs, ahol két ugyanolyan szín van.

Természetesen, mint minden elemből horgolt alkotásnál ennél is jól beazonosítható eljön a feketeleves; az összehorgolás.


A neten lévő takaró fényképe is azért fogott meg, mert térbeli a háromszög. Tetszetős, befelé süppedős. Természetesen ez az összehorgolt elemek formájára is rányomta a bélyegét. Valamelyik magától is szépen állt, valamelyiket pedig a tömőanyag kinyomta (majdnem) annyira, hogy felvette a gömb formát. Eredetileg is az volt az elképzelésem, hogy a sokszög még inkább sokkal több szöggé fog válni, mert befelé süppednek az elemek. Némelyiken segíteni kellett, egyszerűen tűt és hasonló színű cérnát fogtam és átöltögettem a középpontok között. (Mázli hogy van hosszú varrótűm.)


Végén furcsállva nézegettem a végeredményt. Elsőre nem fogott meg. Megfuttattam a kritikus környezetemben és egyértelműen sikere volt. Talán én is csak a furcsa kinézete miatt ódzkodtam tőle. De ami különleges az egyedi is. Kapott természetesen csörgőt is a közepébe. Kíváncsi leszek a fogadtatására.

 Fonal: Gilice (a Barkától)
Tű: 3,5 mm

5 megjegyzés:

  1. Remélhetőleg majd láthatjuk a labdát, és a darabjait is..Szép hétvégét!

    VálaszTörlés
  2. Így jár az aki próbál előre dolgozni és nem csak a munka végén szedi össze a gondolatait. A labdát és a bejegyzést befejeztem, képeket feltöltöttem.

    VálaszTörlés
  3. Sokszor nehezen jön be a blogod, nem tudom miért, a többi is ugyanez a blogger, mint a tied...de a lényeg...SZUPER... láttam más fajta labdát... érdekes,szép, új,ilyet nem is láttam...Gondolom szöszmösszel van töltve...sok idő ment el vele? és az összehorgolás is nagyon jó lett...Hú de ügyes vagy... kiváncsi vagyok mit szól a baba hozzá...

    VálaszTörlés
  4. Azt hittem, csak nekem jön be nehezen. (Nekem még a mail is nehezen jön be.) Az is érdekes, hogy ti hetekkel ezelőtt írtatok már az új felületről, de én még csak nem is találkoztam vele. (Nálam a régi van és nem is emlékszem, hogy adott volna választási lehetőséget, hogy az újat vagy a régit szeretném.) Köszönöm az elismerést. Igen, én golyós töltelék néven ismerem ami benne van. Bő egy nap alatt készen lett. Bizonyára azért is mert egy-egy elem meghorgolás kevés idő, utána meg hajtott a kíváncsiság. Hogyan megy az összehorgolás, milyen alakú lesz stb.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem nem ajánlotta fel, csak kaptam az új bejegyzés formátumot...Egyébként be mész az irányitópulthoz, tekered lefele, és baloldalon azt hiszem pirossal van irva, hogy új blog megtekintés, vagy valami hasonló...

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...