hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2020. április 14., kedd

Szomorú kutya

Magyar tervező mintája. Egyből megtetszett. Jóval vastagabb fonalat írt hozzá, de abból gazdálkodok, ami van. Kellett kis idő míg beletörődtem, hogy nincs sárgásbarna fonalam, de ennek a fonalcsaládnak a színei szépen harmonizálnak egymással. (Ebből készült ez a kendő is.) Szinte univerzális, nagyon szép színekkel. Egy honlapon olvastam, hogy karakteres fonal. Szerintem ha a színek élénkségéről van szó, egyáltalán nem az, de ha azt nézzük, hogy nem homogén színűek, akkor talán. A legtöbb szín mellé, még rengeteg színt választhatunk a fonalcsaládból, mert szépen egybesimulnak, kiegészítik egymást.


Tehát jóval vékonyabb fonalat használtam, viszont ugyanakkora tűt, mint ajánl. Ééés a fej, csak nőtt-nőtt... A leírás egyik pontjánál, amikor a fejet szaporítja, megjegyzi, hogy ne aggódjunk a forma miatt, én azon kezdtem el aggódni, hogy mégis mekkora lesz az egész, ha már a fej olyan buci nagy. Mivel vékonyabb fonalam volt, ezért némivel kisebbre számítottam, mint a leírásban szereplő, de nem lett az. Kisebb darabokhoz vagyok szokva, aminek egy-egy testrészét jóval kevesebb idő alatt meg lehet horgolni.

 
Ebből jött a következő probléma; kevés a tömőanyagom. A kis amigurumikhoz műszálas golyós töltetet használok. Az szépen idomul, teherbíró, nem esik össze. Viszont ebbe rengeteg kellett volna, ahhoz meg drága és nem is volt itthon (én pedig tiszteletben tartom azt, hogy csak a legszükségesebb dolgok miatt megyek boltba). Azután eszembe jutott, hogy egykor vettem méterre flízt. Abból vágtam kisebb darabokat. Egyébként is csak tartogattam, legalább jóval kevesebb lett, mert tényleg sok tömőanyag kellett bele.

Ez az orra hegyétől fenekéig 30 cm-es kis jószág kb. három gombolyag fonalat emésztett fel, ami négyszáz méter körül van. (Többet, mint amit a leírásban anyagszükségletként leírtak.)


Ha jól emlékszem, egy hétvégét és a tegnapi napot töltöttem el a kutya készítésével. Viszont az összevarrással sok idő elment. Szeretek aprólékos lenni, belemerülni, ha nem tetszik, akár lefejteni és újrakezdeni is.

A leírás ugyan tartalmazta azt is, hogy az arca hímzéséhez hamarosan érkezik videós segítség is, de az elmaradt. Viszont el tudtam menni a rajzokon is és tanultam valami újat is. (Magamtól másképp - nem ilyen diszkréten - oldottam volna meg.) Az eredeti a nyakát ferdén tartja, viszont valami miatt nem akartam ezt megvalósítani. Ellenérzést váltott ki belőlem. Amit még változtattam: a pofájának sötétebb színű rátétjét fél körrel kisebbre vettem, mert túl nagynak találtam.

Egy kislány születésnapjára készült, amit nem lehet elnapolni. Így készült el viszonylag gyorsan.


Fonal: Scheepjes Stone Washed (Boulder Opal, Brown Agate, Axinite)
Tű: 3 mm
Fonalszükséglet: kb. 3 gombolyag
Minta: Buddy doggy (AniTale)

2 megjegyzés:

  1. Nagyon aranyos lett!Szerintem most többen vagyunk úgy, hogy abból dolgozunk ami van...Bár én mostanság nagyon leeresztettem...Egyedül a maszkokat készítettem, azt is , mint a Luca széke...Szeretem az amigurumikat, kéne egy jó nagy sóhaj, vagy valami más, vagy löket...talán neki állnék bármi kézimunkának....Remélem jön már az ihlet...Biztos örül majd aki kapja...
    Mi lesz a következő munkád?,,Jó pihenést!!!

    VálaszTörlés
  2. Szia! Én is maszkokat készítek mostanában, és egy mellényt is már jóideje, ami úgy érzem meghaladja a tudásomat... de azért küzdök vele.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...