hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2020. március 7., szombat

Spatterdash wristwarmers

Egy gyöngyökkel díszített változata tetszett meg. Szokatlan, hogy egy ingyenes minta ilyen részletességű. Legközelebb nem árt az áttanulmányozásával kezdenem. Bár első ránézésre tudtam a "haladási irányokat", így volt elképzelésem az elkészítéséről, de nem gondoltam bele, hogy mennyire munkás.

Kiterítve.

Nem volt kérdés, hogy nekem a legkisebb méretű lesz az ideális. A szükséges fonal vastagságán csodálkoztam és aggódtam egy kicsit, hogy nem lesz-e a kesztyű túl vékony. (Nem lett az, mert kb. felénél duplán van, meg egyébként is nem zimankóban kell hordani.) A színén nem sokat kellett gondolkoznom, viszont sokat vacilláltam, hogy ez a fonal jó lesz-e hozzá. Végül egyik sor született a másik után, a kíváncsiság győzött és folytattam tovább.


A második már lényegesen gyorsabban ment. A kékes szín kötésérnél és a csipkerésznél követtem a leírást, utána letértem a mezsgyéről, mert a praktikum irányába akartam menni. Nem gondolom, hogy van olyan ember, aki minden nap végig fel-, majd legombolja a kesztyűt. Arról nem is beszélve, hogy egyedül ez igen nehéz. Azt éreztem a legjobbnak, hogy ameddig a hüvelyujj miatt szélesedik a kézfej gombos, felette pedig összevarrt, gombbal díszített. Olyan gombokat találtam színben megfelelőnek az itthoni készletből, amelyhez nem elég a leírás szerinti lyuk mérete. (Egyébként is kicsinek tartom fingering fonalból az egyráhajtásnyi gomblyukat.) Innentől borult a minta, és szabadjára engedtem magam. A másik eltérést a kékeszöld (vagy zöldeskék?) rész pördülése okozta. Ezért több lusta sorral kötöttem körbe, amit kissé fogyasztottam is.


Félbe kellett hagynom a karácsonyi előkészületek miatt. Addigra az egyik elkészült, de a párja nem. Pedig milyen szépen elterveztem, hogy őszi faleveles háttérrel is fotózom és végre lesz egy profi fényképem. A jegyzetelésben igen rossz vagyok. Oda-oda írok pár számot, megjegyzést, amit akkor tudom mire vonatkozik. Pár hónap elteltével azonban csak pislogtam, hogy mi lehet az a rejtjelezés. Amúgy se lett első nekifutásra a körbekötés szép, így azt az első sorig lebontottam és újra készítettem. Közben előjöttek dolgok, de tanulság, hogy nem szabad ennyire mélyre tenni... (Van még egy felsőm is két évvel ezelőttről...)

Annyit változtatnék mindössze rajta, ha újból kezdeném, hogy a gombsort pár szemmel jobban lejjebb tenném.

Most nagy az extázis és a gyönyörködés. Nagy a szerelem most a fonal irányába. Mind a színe, mind a tapintása nyerő. Egyik tiszta gyapjú, a másikban van kevés műszál is.


Fonal: Kicsi Kató - Párisban járt és Aquamarine (fingering)
Tű: 2,25 mm
Anyagszükséglet: 51 gramm
Minta: Spatterdash wristwarmers (Dagmar Mora)

2 megjegyzés:

  1. Az első képig tekertem csak... néztem, vajon mi lehet, a kötés mintája ismerős volt, tudom anno kötöttem belőle pulcsikat, mert nagyon jó kis minta... Viszont ahogy lejjebb mentem, akkor láttam, hogy egy szuper kesztyű... Még ilyen megoldást nem is láttam, de nagyon jó...és nem kell az 5 tűvel bűvészkedni..Szép hétvégét!

    VálaszTörlés
  2. Igen, nagyon mutatós minta. Igazából nem is az "maradt meg" a készítéséből, hanem a lusta sorokkal körbekötés. Tehát az a rész igen hálás, ami őszies színnel van. Neked is szép hétvégét és jó alkotást!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...