hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2020. február 22., szombat

Halacska

Hirtelen elhatározásból született. Péntek délutáni, munkahét feszültségét levezető alkotás.

Azt szeretem az ilyen kis mütyörökben, hogy hamar készen van. Ha az ember azonnal rászánja magát a száleldolgozásra, elemek felvarrására, akkor nem vár heteket a tényleges elkészülte sem.

Ennél az alapba öltögetve igyekeztem az "atombiztonságot" összehozni. Azért is van a farokrészben két kék és két zöld, mert azok szálát is elvezettem a felszín alatt. Sőt az uszonyok is így készültek. Valamennyi szálvég a farokban koncentrálódik, ott is ejtettem biztonsági le-fel öltéseket, többször csomóztam. Úgy gondolom, megtettem amit biztonsági okokból megtehettem. 

A farokuszony a gyermekkoromat idézi. Csuda jó dolgom volt gyerekkoromban. Egyedi holmijaim voltak. Emlékszem, egyszer egy sapkát akart készíteni anyu és mondtam neki, hogy csakis ilyen legyen rajta, ne pom-pom. Ez az én szememben akkoriban olyan széééép volt és én olyan boldog voltam, hogy nekem olyan szép rózsaszín sapkám volt. (Szerintem anyum is örült, hogy bennem partnerére talált és segítettem választani, tervezni és ami a lényeg díjaztam is az erőfeszítéseit. A kamaszkoromat inkább hagyjuk, lényegében akkor is így volt ez, csak nem voltam hajlandó próbálni...)


Pamutból készült. Még a régen beraktározott Gilicéből. Színösszeállítását tekintve "ami legelőször a kezembe kerül és elfogadható". Arra azért ügyeltem, hogy ne legyen túl csajos. 

Egyszer már készítettem csörgőjátékot (íme itt). Abba tettem egy ilyen csörgőt. Akkor kettőt vettem szerencsére. Jó kis összeállítás. Ez egy műanyag lyukakkal amiben még van egy kisebb, teljesen zárt műanyag, amelyben van valami ami elég intenzíven csörög.

 
A mintát szabadon értelmeztem, igazítottam a fonal adottságaihoz. Elég bánatos lettem, amikor a képeket nézegettem. Mint kiderült, a minta szerint a felső uszony fordítva van, a feje felől magasabb és hátrafelé csökken. Mondom magamban; "hogy nézhettem be ezt ennyire?". Azután megkettőződtem... hogyan természetes, mi az ami a halat segíti a vízben siklásnál. Miután beütöttem a google-ba, hogy "díszhal" megnyugodtam. Azt látni kellett volna, amikor felfedeztem, hogy nálam fordítva van, hogy elszontolodtam.



Fonal: Gilice (a Barkától)
Tű: 3 mm, szeméhez 2 mm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...