hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2019. november 19., kedd

Tulipános kendő

Kavicscukor pár hónappal ezelőtti bejegyzése vitt mind a fonal, mind a minta megvásárlására. Igaz, ő nem ezt a mintát kötötte, de ennek elkészítésére még kíváncsibb voltam.


Nem tudom, hogy mekkora tudás, tapasztalat kell ahhoz, hogy valaki mintát írjon. Bizonyára sok tapasztalattal tudják a mintaírók, hogy melyik fogás mit eredményez (pl. kanyarodik az ív), milyen vastagságú fonalnál mennyire kell szaporítani stb. Annál is inkább lenyűgöző ez ennél a kendőnél, mert megalkotója fiatal. Irigyelem a tudását.


Nagy fába vágtam a fejszémet, mert több újdonságot is hozott az elkészítése. Ilyen például a gyönggyel történő díszítés. Egy ideig nem is tudtam eldönteni, hogy legyen vagy ne legyen rajta mivel a gyöngy törhet, elszíneződhet. Azután mégis tettem. Új "fogás" volt - melyet elég nehezen silabizáltam ki (hiába, csak kézimunka leírások fordítására használom a nyelvtudásomat) - a tulipán kezdete és a befejezése is.


Azután megnyílt a világ és a nyolc soronként váltakozó minták követték egymást és lassan növekedett, szélesedett a kendő. Különleges a formája is. Újszerű, hogy látszólag a lusta sorok és a csipke sorok más-más irányba mennek.

Először fel se tűnt, hogy a kendő egyik sarka csak lusta mintában végződik. Nagyon modern, újszerű, hogy nem szimmetrikus. Kezdetben rácsodálkoztam, talán kicsit idegenkedtem is tőle, de végül megtetszett.

A megadott fonalvastagságok közül ez a vékonyabbnak felel meg. A 15 dkg kevésnek bizonyult, így két mintaegységet ki kellett hagynom. Jól kalkuláltam, mert mindössze nyolc méter maradt, amely még egy egységet se futott volna. Nem tudom, hogy csak én tapasztaltam-e vagy másnál valóban közel volt a végeredmény az ígért 160*46 cm-hez, de nem stimmelnek az arányok. Az enyém 130*54 cm. Kicsit sajnálom, hogy nem volt elég fonal, jó lett volna a 140-150 cm hosszt elérni, de amellett úgy gondolom, hogy így is egy hordható, de nem túl nagy tavaszi kendőt kaptam.


Tudom, hogy a leírás szót sem ejt tulipánról, de nekem olyanok ezek, mint a kedvenc virágom. Amikor először megtekintettem ezt a kendőt, mély elismerés és áhítozás fogott el, hogy bárcsak egyszer én is ilyen tudnék készíteni. El kellett követnem bizonyos hibákat, meg kellett tapasztalnom, hogy hol vannak a kötés buktatói (amikor már simán megy és hopp nem figyeltem és oda pont nem kell ráhajtás), hogy utána már korrektül tudjam kivitelezni.


Fonal: Rial Filati Baby Supremo
Tű: 3,75 mm
Fonalmennyiség: 592 méter
Minta: Heartfelt Conversation (Kristina Vilimaite)

3 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett!Igazi érdekesség!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! Sajnos elég rossz esős, borús időben készültek a képek. Nem mindegyik adja vissza a valódi színét. (A negyedik képen lévő szín az élethű.) Arról meg csak mesélni tudnék, hogy mennyire finom, lágy. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. fotozásról ne is beszéljünk...nagyon sok kép készül minden munkámról, mert hol a fény, hol a munkát nem lehet rendesen látni...A karácsonykaktuszomról legalább 40 kép készült, de alig található benne igazi jót...
      A kendő kötésről már lemondtam, minden ismerős, rokon kapott, nekem is van bőven... én egy időben a csipke kendő megszállotja voltam...De már se a vállam se a kezem nem birja már...Tudod mindig jönnek új ügyes tervezők, fonalak... és aki köt... Sok sikert a további kötéshez...Látom te is sok oldalú vagy!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...