hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2019. november 24., vasárnap

Szívek különböző témákkal

Körülbelül október közepétől-végétől gondolkozok komolyabban a kézzel készített karácsonyi ajándékokon. Hiába fogadom meg nem túl komolyan, hogy egyenletesen elosztom az évben a tennivalókat, általában a munka java ilyenkorra marad.

Mivel mindig ezernyi ötletem van, ezért nehéz választani közülük. Idén a realitásra koncentráltam. Azt tartottam szem előtt, hogy - ez nem is kérdés - nem az érték a fontos. Ami legfőképpen visszafogottságra int az az, hogy hiába fektetek bele nagy energiát, nem biztos, hogy tetszeni fog. Amikor pár évvel ezelőtt megegyeztünk abban, hogy ne vegyünk ajándékot, az volt az elsődleges, hogy az alapanyagba se fektessünk (sok) pénzt. Ezeket szem előtt tartva olyan dolgok mellett döntöttem, amit vagy szerettem volna kipróbálni és/vagy itthon meglévő anyagok állnak rendelkezésre és/vagy az alapanyagok sok helyet foglalnak.


Így esett a választás egy egyszerű, de közkedvelt formára. Mely egy üde színfoltja lehet a lakásnak. A szép filceket már egy ideje tárolom, a szarvasokat barátnő-kolléganőm hímezte. A karácsonyihoz tudatosan választottam a legegyszerűbb anyagot.


Bár egyszerű, de azért egy egyszerű alkotás is sok buktatót hordozhat, több apró részlete van. A filceket pontosan kell körbevarrni, rávarrni egyenletesen az anyagra, a szíveket előbb megrajzolni, szabni, varrni. Bevagdosni az anyagot a varrásráhagyásnál ahol íves a varrás és levágni a csücskében, egyébként ott olyan mértékű anyagtöbblet lenne, hogy nem lenne szépen kifordítható. Úgy szép, ha láthatatlan öltéssel van lezárva a szív nyílása. Szóval sok kis apróság.

Az én rejtett öltéseim

Én legjobban a szalagok kiválasztását élveztem. A karácsonyi rénszarvasos szívek kétoldalasak, akárcsak az ősziek. Csak a karácsonyinak került mindkét oldalára szalag. Kerültem azonban a túl fényes, giccses hozzávalókat.

2 megjegyzés:

  1. Kitünő a rejtett öltésed . nem is látszik,,....Díszek szépek, nehéz kitalálni hogy kinek melyik, milyen tetszene...mellé lehet nyúlni rendesen..Levendula is van benne?
    Filcel nem dolgoztam még... helyesebben mostanság...De mikor kicsi volt a fiam, és mindennap lyukas térddel jött haza, igy rengeteg, majdnem napi szinten varrtam a filc foltokat, hol alma, vagy körte, vagy már nem is tudom miket foltoztam...

    VálaszTörlés
  2. Nálunk mindenki szabadon választ a "felhozatalból". Legfeljebb olyan gond lehet, hogy semmi nem tetszik. Remélem azonban, hogy ez nem következik be.

    Csak tömőanyag van bennük. Sajnos levendulám nincs, venni pedig nem akartam.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...