hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2019. november 8., péntek

Pitypang sapka

Abból a megfontolásból terveztem ezt a sapkát, mert úgy véltem, hogy a kiválasztott fonal színe végre az amit régóta keresek. Ami illik az abszolút csajos átmeneti kabátomhoz, amit pár éve vettem és sokan megkérdezték hol vásároltam.

Igazából nem is tudom, hogy miért kerestem pont olyan színű fonalat. Nem vagyok egy tetőtől-talpig egy színbe öltöző típus. Sokkal inkább az egymásban harmóniában lévő színeket igénylem. Most se jött össze a pont olyan szín. Ez a kabát egy se nem ilyen, se nem olyan színű, se nem rózsaszín, se nem lila, de még szürkét is "tartalmaz".

Ezen túllépve, szembe jött egy minta, amibe azonnal beleszerelmesedtem. A fonal kellő vastagságú az átmeneti kabátomhoz. Nem terveztem - és most se tervezem - alábélelni.  

A minta jól megírt, korrekt. Nem a minta hibája, hogy nem tudtam mi a csavart sima és a csavart fordított. Azt hittem az amit anyukám alkalmaz, de azzal a párosítással egy rém ferde patentom lett csak. Pár centi után már feltűnt ez, de mivel a kötöttáru rugalmas, oda húztam ahová akartam. Folytattam tovább a munkát. Aztán azzal nyugtattam magam, hogy "á nem is olyan ferde". Még a mintába is belekezdtem, mire beláttam, hogy itt valami nem stimmel. (Anyu soha nem haladt körbe, ezért nem ütközött ki a dolog.) Felmentem a videómegosztóra. Ott aztán rám omlott minden. Ilyen patent, meg olyan, a legkülönbözőbb kezdések, megoldások. Megtanultam hát a csavart fordítottat is. Mire ezen a problémán túljutottam, jött az, hogy a pitypang szárai a közbenső szemeket torzították. Nem csináltam elég lazán. Ekkorra már minden önbizalmam elszállt. Pedig már igazán kezdtem elhinni, hogy tudok kötni... Pár héttel később egy nyugalmas vasárnap délután felszívtam magam és elkészítettem a sapkát. 

A fonal jól tűrte a sok bontást. Pont kellően vastag és puha. Ám nem az a vékony, lágy, "szétomlós" fajta, olyan pont nekem való. Viszont fej nélkül nem valami fotogén. Szeretem a biztonságot nyújtó puhán körül ölelő holmikat késő ősztől kora tavaszig.

A pompomot úgy rögzítettem, hogy bevarrtam egy gombot belülre a tetején. A pompomot pedig behúztam és "rágomboltam" belül.

Épp csak a képek maradtak le.

 

Fonal: Rowan alpaca soft dk
Tű: 3,5 és 4 mm
Fonalszükséglet: 47 gramm
Minta: Dandelion hat (Anna Dervout)

1 megjegyzés:

  1. Úgy látom nem egy feladós vagy...Gratulálok a sapihoz!Lehetne látni is a sapidat?

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...