hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2017. október 7., szombat

Textilfestés

Ezt is kipróbáltam! A festésre mosógépben került sor, Simplicol festékkel. Próbáltam az arányokat eltalálni. Osztani-szorozni, hogy mennyi a textil, egy tasak festék mennyi ruhához elegendő, milyen színerősséget, árnyalatot szeretnék. A festék a dobba került, 60 °C-os programra, 70 percre. 

Igen jó minőségű a festék. Még alá is becsültem a színfogó képességét, így erősebb lett a szín, mint amire számítottam. Nem igazán élethűek a színek. Festés előtt sárgás drapp volt, utána pedig - barnát akartam khakis beütéssel - inkább khaki lett.

Tapasztalat: Működik a dolog akár mosógépben is. (Gyermekkoromból vannak emlékfoszlányok edényben történő festésről. Mindig foltos lett. Nem kicsit, nagyon. Azon kívül nem akartam belemászni és utána húslevest főzni az edényben. :D) Egy tenyérnyi folt maradt ezen is, ahol alig színezte be. (Nem is értem, több mint egy óra hosszú idő, hogy érje a víz.) Ez egy ruhánál kínos, egy eleve nagy, elszabásra ítélt terítőnél kezelhető veszteség. Ha valami speciális, képzeletben létező színt akar az ember, azt nehéz eltalálni...

ui.: A fénykép még vizes állapotában készült. Száradás után egészen kellemes, ahhoz közeli színe van, amit szerettem volna. Juppiiiiii!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...