hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2024. október 11., péntek

A kitartás kihívása

Ahogy ezt már említettem tavaly kezdtem el. Alulról hónaljig jutottam. Elkészült mindkét ujja a patentig. Az egyik még tovább is. Pont annak szaporítása jelentette a gondot. Meg az, hogy jött az ősz.  

Egy vasárnap annyira átszámoltam, hogy ismét bele tudtam vágni. Azt rejtély övezte, hogy nem gondoltam a gomboláspántra vagy tavaly is a mostani megoldásra gondoltam. Idén egyben kötöttem volna. A törzsén viszonylag könnyen túljutottam. Az eleje háta találkozását láthatatlan öltésekkel dolgoztam össze. 

A minta egy 24 soros egység, ami a felénél el van csúsztatva. Így alakul ki a folytonosan két sávban ismétlődő minta. A szaporítás nem tud észrevétlen lenni, mint mondjuk egy csak sima darabnál. Nagy sokára meglett, hogy a minta jellegét kell megőrizni. Azt, hogy lyukacsos és egy új mintaegységre való szemszámnak kész kell lennie, amikorra a minta szerint kezdődik új egység kezdődik. 

A törzs és az ujjak találkozását - amellett, hogy az elejei és a háta egyben van kötve, valamint az ujjai körben - a régi klasszikus módon oldottam meg. Lehetett volna másképp, de még mindig ez mutatkozott a legegyszerűbb megoldásnak. Bevarrt ujja van és az ujja is körben van kötve.

A nyaka a kedvencem; V-nyakkivágás. Számomra kényelmes. Nincs nagyon kivágva, de távol áll a nyakat fojtogatótól. A vállának pedig megadtam a lejtést. Itt végül egy vékony sávot biztosítottam sima öltéssel, majd összevarrtam láthatatlan öltéssel.

A gomblyuk is egész jól sikerült. Ezt a videót hívtam segítségül. Mondhatni, hogy eddig a legjobban sikerült.

Az ujja szaporítása, természetesen az ujj belső felén:


A gombról határozott elképzeléseim voltak; színben teljesen megegyező, műanyag, amin átfut egy szürke vagy barna csík. Hát ilyen a világon nincs, nemhogy itthon. Így megbarátkoztam ezzel a gombbal, amit egykoron olyan nagyon lelkesen vettem meg. Jó is, mert se túl nagy, se kicsi, viszont könnyű és nem nagyon látni ilyet máson.

Mivel hosszú idő alatt készült el, ezért homály fedi, hogy pontosan mennyi fonal is ment bele. (Nem mérem le, inkább matekolom körülbelülre.) Az tuti, hogy egy korábban vett gombolyag mentett meg és emiatt tudtam befejezni.

Fonal: Scheepjes Linen Soft
Tű: 4,5 mm és 4 mm
Minta: a mintaegység egy orosz leírásból, a többi saját
Fonalmennyiség: kb. 40 deka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...