hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2020. május 27., szerda

Zuzmó és bumeráng

Nagy lelkesedésemben az előző zokni első darabja után született meg ez a pár zokni. Amikor a fonalat rendeltem, ezt a színt kizárásos alapon választottam a másik mellé. Nem ez volt a nekem legjobban tetsző.

Az orr részére nem fordítok túl nagy hangsúlyt. Nem ragadott az meg, hogy különböző technikákkal kísérletezzek. Ismét elkészítettem az előzőekben elkészített szaporítással.

A lábfej részen a talp simája.

Mintaként egy egyszerűt választottam, olyat ami ismétlődő és nem húzza össze a zoknit. Hadd lássam már az elkészülte után közvetlenül azt az igazi zokni formát! A fonal ekkor adta ki szépségét. Eleve a zöld színben van a legtöbb szép árnyalat és ez megspékelve halvány türkizzel, sárgás foltokkal. Épp csak hogy, finoman. Ahogy kötöttem merültem el benne. Egyrészt az egyszerű minta és a rövid sorok etetik magukat. Ránézésre látszott, hogy hol tartottam éppen, nem kellett gondolkozni és közben jöttek a finoman összehangolt árnyalatok. Zöld, egy kis kékes, zöld... hoppá egy kis narancsos... vajon hogy fog ez kinézni amikor a következő sort lekötöm... oké, még egy sor... de a következő csak sima, azon gyorsan túl vagyok...

A klasszikus sarokmegoldás tetszik a legjobban, amikor a sarok "csíkja" negyvenöt fokos szöget zár be a bokával. Korábban is hallottam már a bumeráng sarok elnevezést, de egy egészen más külleműre gondoltam. Ez tetszett kép alapján. Azonnal találtam is egy videót - csak gondolom, hogy az volt a bumeráng sarok, mert német nyelvű volt - háromféleképpen ismertette. Nem sokat vaciálláltam, böktem a középsőre. Nagy nehezen készült el, egészen ádáz küzdelmet folytattam vele, minduntalan elhagytam a szemeket. Miután végre kész lett, felpróbáltam és nagy csalódás volt az én kivitelezésemben. Olyan kis hézagos. :( Ennek hatására elég nagy löket kellene ahhoz, hogy ismét megpróbálkozzak vele.)


Még jó, hogy van ez a csoda; az internet. Szinte ráugranak az emberre az információk. Ezt találtam villámgyorsan. Tetszik a külleme. Nem tudom egyelőre még, hogy melyik technika lesz az, ami igazán meggyőz és leragadok mellette. És mikor lesz az, amikor a sarok azonnal sikerül. Nekem el kell követni bizonyos hibákat, hogy később megbízhatóan kivitelezni tudjam.


A szár zárása nem annyira sarkalatos gond, mint a sarok kérdése, de már eleve még az első zokni előtt tudtam - hiszen ismerem a kezemet - hogy ha nem figyelek túl szoros lesz. Videómegosztós barangolásom során, ekkor tekintettem meg ezt a videót és nem volt kérdés, hogy kipróbálom.

Az eldolgozás során vicces volt amikor eszembe jutott, hogy ez atombiztos varrás és ha viselhetetlenül rossz lesz, akkor ember legyen a talpán, aki le tudja bontani.


Végtelen hosszúnak tűnik ez a fajta eldolgozás. No, de minden jó, ha a vége jó. Nagyon örülök a végeredménynek.


Fonal: KicsiKató Zuzmó fingering
Tű: 2 mm
Minta: Hermione (Dreams in Fiber)

2 megjegyzés:

  1. Nekem ez a zokni jobban tetszik, mint az előző..Ügyes!!!

    VálaszTörlés
  2. Kár, hogy a fonal szépségét nem sikerült kiemelnem. Tényleg gyönyörű színe van. Szerintem a másiknak jobb a sarok és a szár megoldása, ennek a mintája. Köszönöm szépen!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...