hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2017. június 20., kedd

Levendula-buzogány


A hétvégi levendula "aratás" első terméke a levendula-buzogány. A neten található hozzá videó, leírás.

 

A hosszú szárral rendelkező virágokat csokorba kell fogni. Másfél-két méter szatén szalaggal megkötni a virágzat alatt, úgy hogy az egyik szaténvég 20 cm hosszú legyen. Megfordítani és a szárakat lehajtani a virágokra, miközben a szatén szalagot váltakozva hol a szárak felett, hol alatta vezetjük. Lényeges, hogy páratlan legyen a váltakozások száma. Ha 26 szál virággal dolgoztam és kettesével hajtottam le, 13 váltakozás volt. Így a következő sorban ahol felül volt a szalag, utána alul lesz és így tovább. Lényeges, hogy frissen levágott virággal kell dolgozni. Egyes források azt írják, pihenjen két órát, én meg azt, hogy ne legyen öregebb egy naposnál, mert utána törik a szár a visszahajtásnál. Amikor a teljes virágzat be van "szőve", a maradék szalagot a 20 cm-re hagyott szalaggal masnira lehet kötni.


Az elsővel megküzdöttem. A gondot az első két sor okozta. Az első sort követően még csak azokat a szálakat fogja le a szalag ami alatt vezettük, a felette lévők, ha nem vigyázunk, kuszaságban lehetnek. 

Mire jó? Dísznek. Láttam olyat, ahol a végébe a szalagból akasztót készítettek. Én ruhásszekrénybe szeretném berakni őket illatosítónak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...