hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2016. augusztus 8., hétfő

Pizsama

A családban a szekrények több kincset rejtenek, amelyek alkalmasak gyakorlásra. Lecsaptam erre a sárga anyagra. Napokig hangolódtam, tervezgettem, nem mertem belevágni. Aztán győzött a kíváncsiság, az akarat és a lelkesedés. Érdekes, hogy mennyi erőt tud az adni, amikor úgy érzem sikerülni fog és bármilyen "kanyar" jön az úton, nem hökkenek meg, hanem így vagy úgy megoldom. Bizakodok és lelkesedek. Alig várom a végkifejletet.

Finom, puha, pamut anyag, szép, lágy eséssel. Kényelmes viselet, pillekönnyű. Bár nem minden ízében tökéletes, de azért pár évig el fog kísérni és ez nagyon jó érzés. :)

A nadrág szabásmintáját innen lestem el. (Monitorra fektetett papírra másoltam, majd az oldalhosszúságot háromszorozva rajzoltam fel egy másik papírra. - Igazi "matekos" munka.) Alapjában véve a forma jó. Természetesen csak kényelmes, bő pizsamának. A felsőt magam szerkesztettem. Büszke vagyok rá, hogy a törzshöz illeszkedő ujj szerkesztése, annak logikája sem okozott problémát. A karöltő ívével van probléma, de legalább már tudom a hibáját. Az ujj bevarrása sem okozott gondot.


Hirtelen döntés volt a gombolás. Böngészéseim során felugrott ez a képsor, amit muszáj volt kipróbálnom. Nem mint ha elsőre nem lehetett volna sima belebújós, de kíváncsi voltam rá. Azért tartottam tőle, mert némi rizikót is tartalmazott, mert mi van, ha nem jön össze és egy hosszú vágás ott éktelenkedik az elején? Féltem attól is, hogy a gép majd hogyan fogja vinni az anyagot (főleg, ahol több réteg van), de aránylag jól "viselkedett". Meg is lepődtem, azt hittem, több lesz majd az öltéskihagyás, hiszen a háztartási varrógépeket nem erre az anyagra találták ki (és emlékszem anyu régen mennyit szenvedett emiatt).



A nyak szegése pontosabb is lehetne, de elsőre azt hiszem nem rossz. (Egy este jutottam el odáig. Talán, ha kipihentebb, koncentráltabb vagyok, jobban is sikerült volna.)  Ezt a képsort hívtam segítségül.



A második ujj bevarrása váratott még magára egy ideig. (Nem szeretem, amikor huzamosabb időre abba kell hagynom valamit, mert elvesztem a fonalat. Ezért aztán nehéz volt újból belevágni.) Ez is megvan! Aztán mosáskor meglepődve láttam egy vízszintes csíkot a gomboláson. Valószínűleg a jelölőtoll. Ahol szimpla volt az anyag hipp-hopp kijött, itt viszont többszöri nekifutás kellett. A szódabikarbónás víz csodákat tett.

Nyár végére csak elkészült a könnyű kis pizsama... Remélhetőleg azért még lesz sok meleg nap!

ui.: Sajnálom, de akárhogy fényképeztem nem adja vissza a valós színeket. Egy szép határozott, de nem kiabálós sárga anyagból készült, nem ilyen kis fakóból.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...