hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2015. december 26., szombat

Kakaóvajas ajakápoló

Ahogy tavaly, idén is gyorsan elkészíthető ötletek után nyúltam. Ezúttal kakakóvajas ajakápolót készítettem. Innen vettem a receptet. Azt már a mennyiségekből sejtettem, hogy a receptben megtévesztő az, hogy "1 ajakápoló", a felette felsorolt mennyiséggel nem lehet azt megtölteni. Viszont az nem derült ki sehonnan, hogy mennyivel kellene szorozni a hozzávalók mennyiségét, hogy megteljen egy kicsi/nagy stift. Elsőként kis mennyiséggel próbálkoztam. Nem lett elég egyre sem. Ráadásul elmérhettem valamit (vagy már ezt a mini mennyiséget nem tudja kezelni a mérleg) és nem szilárdult meg. Pedig a hozzászólások szerint talán még túl kemény is lett. Aludtam rá egyet.

Másnap tizenkétszeresét vettem a hozzávalóknak, a méhviaszból azonban még csíptem is le (ha már más túl keménynek tartja). Mikor már híg állapotában volt, tudtam, hogy túllőttem a célon; 8 kis ajakápoló stift (azt hiszem 4,5 grammos) és az én mega-giga stiftem lett tele. (Ez utóbbiból kifogyott a világ legjobb - na jó, nálam bevált - kakaóvajas ajakápolója. Úgy néz ki, mint egy kisebb ragasztó. Amikor előhúztam a táskámból, rendszeresen elakadt a szó. Volt olyan aki nem bírt a meglepetéssel és megjegyezte, hogy: "Azt hittem, összeragasztózod a szád!" :D)

A tapasztalatom az, hogy a kis stifteknél a kiöntéskor gyorsan kell dolgozni, mert ahogy beleönti az ember, látszik, hogy az oldalára már köt is az anyag. Érdemes, gyorsan kiöntögetni, azonban nem csurig, mert a közepén felül lesz egy kis lyuk (a középen található kis tüskénél lassabban folyik le az anyag), amely ráöntéssel eltüntethető.

Nagyon jó minőségű ajakápolót kaptam. Szeretem!

1 megjegyzés:

  1. Azt kell, hogy mondjam, hogy kemény lett az ajakápoló. Úgy látszik van érési ideje.

    Kevesebb méhviasszal kell készíteni. Én a kézfejemen "leírok pár kört", bemelegítem és úgy kenem a számra. Akkor megfelelően olvad.

    Már most a langymeleg tavaszi napokon jobban használható. Lehet, hogy a nyári kánikulához van hangolva a hozzávalók aránya. Kíváncsi vagyok, hogy akkor is keménynek fogom-e még találni.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...