hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2021. október 21., csütörtök

Kémény nyakú pulcsi

Hogy fordítják ezt magyarra? Soha így nem hallottam még, hogy "kémény" nyak... Nem tudom, hogy magyarul mi erre a szavunk.

Ahogy hirtelen bejött az ősz szeptember utolsó napjaiban, úgy kezdtem el nagyon fázni. Fáztak még az ujjaim is a munkahelyen. Szerintem annyi, hogy nem voltam hozzászokva. El is kezdtem áhítozni egy meleg pulóver után. Elirigyeltem ezt a férfias, sportos fazont. Miért van az, hogy némelyik fazonra, anyagra szinte csak a férfiak tarthatnak igényt? Kisajátították a flanelt is például. Nekik - ahogy én látom - sokkal kényelmesebb anyagokból, fazonokban készülnek ruhák. 

Igaz, én ezt inkább uniszexnek ítélem, de megmutattam az egyik kézimunkázó ismerősömnek, aki egyből megkérdezte, hogy kinek kötök? De hát ez férfi fazon! Juszt is marad, gondoltam. Legfeljebb a színekben igyekszem "lágyítani". Az is feltétel volt saját magam felé, hogy fogyjon az otthoni készlet. Egyértelmű volt, hogy ezt a bordót vetem be, de nem volt belőle elég. (Mint ahogy egyik hasonló vastagságúból se.) Ezért cserébe vehettem fonalat, de a leggazdaságosabb, amennyi pont elég. Hosszú válogatás után - még jó, hogy a színkínálat ebből a fonalból nagy - ennél a két színnél magadtam. Magamban megvívódtam azzal is, hogy volt olyan, amikor egy méteráruboltban közölték velem, hogy a barna és a szürke nem illik össze. (Adott esetben két közelálló árnyalatról volt szó és nekem fel se tűnt, hogy az egyik inkább barna, a másik szürke.) Na itt is kissé előjött, hogy "mit fognak szólni hozzá?". De nem tudtam a bordó és barna mellé kevésbé harsány színt kitalálni. Az is feltétel volt, hogy őszi legyen, de nem akartam se zöldben, se sárgában pompázni. Visszafogott kellett. Maradt ez a szürke.

Az elvárásom nem volt sok a pulóver felé, mivel már első ránézésre látszik, hogy minimál stílusú. Szinte csak sima sorokat kell kötni. A minél egyenletesebb kötés, a méret pontos eltalálása, a csíkok szép összehozása és a szép leláncoltás volt a cél csupán.

A mérethez osztottam-szoroztam. Nekem kisebbre jött ki a kötéspróba, mint a mintában ajánlott, így a kettes méretet választottam. A méretet is eltaláltam. Se nem feszülős, se nem túl lezser. Csíkokkal már próbálkoztam. A leemelt szem, nem hozott maradéktalan sikert....... Így az alatta lévő sor szemének felemelését és egyben lekötését próbáltam ki az új színű sor első sorának lekötését követően. A leláncolásnál maradtam a a tűs módszernél. Ami közben "bekattant", hogy kell rá kenguruzseb (mint egy falat kenyér). Leginkább csak "menőzésből". El tudom képzelni, hogy kerül bele zsebkendő is. 

Kényelmes, sportos. Jó ez a nyak, mert nem fojtós, de mégis melegít, főleg a nyakam hátulján. Ezúttal a hossza is hosszabb a szokásosnál, mert későn gondoltam ki a zsebet és áhhh, nem bontok vissza.

Fonal: Himalaya Everyday 70045, 70022, 70031

Fonalszükséglet: 40 dkg

Tű: 4 és 4,5 mm

Minta: Chimney sweater és a zseb kialakítása videó

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...