hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2021. szeptember 14., kedd

Sziszifuszi tuttifrutti

A sapkával megegyező mintával készült. A gondolatsor, ami megelőzte, hogy a hagyományos sálak hossza voltaképpen kihasználatlan, nem melegíti a nyakat. No jó, nem volt mellékes számomra, hogy így a munkával is spórolni tudok. Ezért le akartam egyszerűsíteni hossz tekintetében. Persze akkor már kell megkötő vagy gomb rá.

A formáról csak halvány elképzeléseim voltak. Persze, hogy nem jó a sima téglalap. Akár jó is lehetne, ha nem szélesebb, mint a nyak hossza, de a vállak miatt nem árt, ha inkább az egész trapéz alakú. No az enyém szélesebb, mint a nyakam. Láttam ezt már viszonylag az elején... de én bontani? Azt már nem. 

Lehet, hogy nem a legszebb, "nem úgy áll, mint Katiban a gyerök", de végső soron a szolgálatát teljesíteni tudja. Melegít. Akár a rizst be tudom hajtani felül, a nyakam felől. Nem mellékes, hogy a már említett kabát nem engedi, hogy vaskos, méteres sálak legyenek rajtam, viszont ha nem lenne semmi bejönne a hideg. Ez megfér.

A képzeletemmel szemben az apró kis csavarások miatt haladatlan volt. Vagy csak én hittem, hogy villámgyorsan végzek. A végefelé elgondolkoztam azon, hogy legyen inkább gombos. Végül csak az eredeti elképzelést valósítottam meg; ki kellett próbálnom rombusz alakú fityegőt gyártani hozzá. Khm! Természetesen azt pont úgy képzeltem és nincsenek illúzióim, hogy a lyukon a fityegő nem fér át. Ami nem hátrány használat közben, mert legalább nem csúszik ki, mint egy horgolt zsinór. Viszont a kötésnél, bujtatás után elvágtam a fonalat, hogy a gombolyagot a másik oldalra vigyem. Biztosan elegánsabban is meg lehetett volna oldani, de nem szeretek belegabalyodni a fonalba.

Arról még nem ejtettem szót, hogy ez a tuttifrutti színű fonal tartalmaz bambuszt, selymet és gyapjút. A mohair szintén tartalmaz selymet is.

Fonal: Fonalista shade of pale fingering (36 gramm)

Drops Kid-Silk 9-es szín (17 gramm)

Tű: 3,5 mm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...