hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2021. szeptember 9., csütörtök

Rombusz mintás sapka

Van egy átmeneti kabátom, ami se nem rózsaszín, se nem lila. Lila mellett rózsaszín, rózsaszín mellé téve szürkés. Eleinte színben pont ugyanolyan sapkát akartam hozzá, aztán kénytelen voltam belátni, hogy az lehetetlen. Voltaképpen kiegyeztem volna egy nem homogén darabban is, mivel a színei piros, kék fekete, fehér színek elegyítésével jöhetett létre.

Aztán birtokomba került egy fonal (shade of pale), mely mellé vettem szürkés-levendula színű mohairt. Elkezdődött a kalkulálás. Végül 120 szemre kezdtem a sapkát egy sima, egy fordított patenttal. Semmi extra csavarás, semmi bonyolult minta benne, mindössze 24 szem szélességben tartalmaz a patent tetejétől fölig mintát. Szeretem a mértani alakzatokat, így nem áll távol tőlem.

Eleinte aggódtam, hogy ez a visszafogott minta nem fog látszódni a tarka fonal és a mohair között. Aztán megnyugodtam, hogy mégis. Ment a matek, hogy meddig folytassam a mintát, mikor kezdjek el fogyasztani. A fogyasztáshoz nyolc részre osztottam a szemszámot. Mindegyik rész mindkét szélén fogyasztottam (balra, majd jobbra dőlő fogyasztással). Az első fogyasztás után, három sor volt a pihenő sor, a második után kettő, a harmadik után egy. Utána már minden sorban fogyasztottam. Így lett a fogyasztás íve kupola formájú.

Amiben eleinte nem is reménykedtem, hogy a mohair ennyit dob rajta. Mind vastagságban, mind tömörségben, mind puhaságban. Nem is gondoltam volna! Persze mindig találok valami olyasmit, amit nem úgy kellett volna csinálnom, de ennek ellenére meg vagyok elégedve.

Fonal: Fonalista shade of pale fingering (37 gramm)

Drops Kid-Silk 9-es szín (17 gramm)

Tű: 3,25 és 3,5 mm

Minta: innen

fogyasztás ehhez hasonló

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...