hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2020. szeptember 27., vasárnap

Pink tigris

A színes fonalat ajándékba kaptam. Magamtól sose vásárolnék ilyen harsány, röviden színátmenetes fonalat. Egyértelmű volt, hogy zokni lesz belőle, hiszen óvatos duhaj vagyok, no meg a mennyiség se futotta volna mondjuk egy felsőre. 

 

Mit mondjak? Nem tetszett az első sorok után a színe. Elővettem hát a Dolores fonalat, amely egy megbízhatóan szürke fonal. Színe a fehértől a sötét szürkéig terjed, néhol rózsaszín pöttyökkel. A csíkos egyébként is barátom. Viszont ezzel a színes fonallal egybe téve nem különül el élesen, hiszen a színesben is van sötét szürke és fehér is. Nem tudtam megmutatni a tudományomat csíkos körbekötés ügyben. Viszont azt legalább elértem, hogy a színes fonalat "felhígítottam", megszelídítettem. 

A szárhossz tükrözi, hogy a lelkesedésem csökkent valamelyest, és tetszett a vagány fonalhoz vagány szárhossz elképzelés. Már nem gondolom azt, hogy egy zokni vagy lábszárközépig érjen vagy legyen a szószoros értelmében titok. 

Nyilván ezt a zoknit tavaszi és őszi napokon lehet hordani. Színessége is inkább ezekhez a napokhoz illik. 

 

Készítésekor alkalmaztam a  Kamilla által leírtakat, aki jól körüljárta a témát. A szál fonalvezetését, illetve annak megoldását, hogy a sorkezdés hogyan essen csíkos zokninál a két lábon a talp belső élére (hogy ne látszódjon annyira); íme. A színváltás - akárcsak Kamillánál - mellőzi a szintkülönbség elrejtését. 

A "minta" fejből ment. A szemszám, tűméret adott. A sarokmegoldás kicsit másabb, mint az eddigiek, de csupán azért mert nem volt kedvem a videót előhúzni és a füzetbe vésett leírásom - így utólag nem egyértelmű - szerintem ez is jó, ha nem jobb, mint a klasszikus.

A végeredményt egészen megkedveltem. Az első darab befejezésével egyenesen barátok lettünk. A szára befejezése látszik az első fotón. Az is és az illeszkedése is a lábamra az eddigi legjobban sikerült.

Fonal: ajándékba kapott nevenincs

Dolores (KicsiKató) 

: 2 mm

2 megjegyzés:

  1. Majd ha ronda szürke idő lesz, jó lesz ránézni, hogy színes...Milyen ügyes vagy...még sosem kötöttem zoknit...SE...

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...