hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2020. július 12., vasárnap

Karácsonyi gyurma

Mivel a horgolt gömböket is licitre bocsátottam, ezért hiába dolgoztam előre, hogy majd legyen ajándék a kolléganőknek.

Tavaly nem voltam megelégedve a forró csoki alappal és arra kellett rájönnöm, hogy az sem olcsó(bb, mint ha magam készítenék valamit. A forró csoki hozzávalók összeöntögetése nem volt elég kreatív.). Elfogult vagyok és többre becsülöm azokat a dolgokat, amiket magunk készítünk, hiszen abban van lelkesedés, akarat, elmélyülés, másikra gondolás. Évek óta halmozok fel ezt-azt, ami számos dologra lehet használni. Mi értelme lenne, ha nem használom ki/fel és vásárolok valamit? Ezek az apróságok így is úgy is hasonló sorsra jutnak. Maximum évente egyszer kerülnek elő, fel a fára.

Továbbra sincs kedvem, türelmem nagyobb lélegzetvételnyi dologra, viszont a kreativitás vonz. Így gyorsan pótoltam a gömböket. (Nem tudom nyár közepén miért vagyok a karácsonyra ráállva.)

Tényleg nagyon gyorsan lehet gyurmából karácsonyfadíszt készíteni. Amikor évekkel ezelőtt azt láttam, hogy tésztába, gyurmába terítő lenyomatot készítenek, balgaságnak tartottam és sajnáltam a terítőt. Valójában tényleg egyszerűen ad szép lenyomatot és a terítőt maximum ki kell öblíteni. Én szalagot használtam hozzá. Kiszúróformákat, szívószálat a lyukasztáshoz, egy kiszuperált ecset fémrészét, hogy a lovacska ne legyen tömör is ki legyen emelve hintaló mivolta. Selyemfényű lakkot, színes akrilfestéket, waxot, pigment- és csillámport.

Az akril színeit saját magam kevertem ki. A kör sárgás-aranyos, a csillag és a hópehely sötét púder, a lovacska fején lilás, farka felé haladva sárgás. Ezeket igyekeztem hangsúlyozni pigmentporral, csillámporral. Az én kedvencem a hintaló.


Azt olvastam, hogy ha először lelakkozzuk, utána festjük és ismét lakkozzuk, akkor kerámiahatást érünk el. Fehérrel nem festettem, így van ahol két réteg lakk van. Nem teljesen kerámiás a hatás. Még gyakorolni kell a nyújtást és a festésben is nagyon óvatos, konzervatív voltam. Fehér és púder színű szalagokat, zsinórt kaptak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...