hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2018. november 14., szerda

Sapka másodszor

Nagyon kíváncsi voltam a sapka rejtélyére. Első ránézésre annyit sikerült megállapítanom, hogy ismétlődő minta és nem a szokásos körben horgolással készült, hanem hosszanti irányban. 

A minta a leírás ellenére is feladta a leckét. Túl nagyra készítettem. (A mintában szereplő méret is nagy egy hagyományos fejre simuló sapkához.) Az már csak hab volt a tortán, hogy kisejlett alóla a sötét hajam. Igaz, nagyobb tűt használtam, mint a leírásban szereplő. Éppen ezért gondolkoztam, hogy egyáltalán belevágjak-e újra. Számomra nem szimpatikus a lyukacsos sapka, legfeljebb átmeneti időben vékony fonalból alternatíva. Ez is vékony fonalból készült, de a horgolás technikájának köszönhetően vastag a végeredmény.

Mivel maga a minta nagyon tetszett, ezért kisebb tűvel és méretekkel ismét belefogtam. Igaz az, hogy másodjára minden könnyebb, haladósabb. Csak kicsit lett jobb, mint az első variáció.

Persze létezik mindenféle sapka; csipke, vékony alábélelt, vastag alábélelt, létezik vastag lukacsos is. Nekem ez utóbbi nem annyira szimpatikus, majd legközelebb olyan mintát választok, amelyről látok olyan képet, melyen viseli valaki.



Fonal: turkálós akril gyapjú keverék
Fonalszükséglet: 10 dkg
Tű: 3,5 mm
Minta: Fagyöngy sapka (Nikolett Corley)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...