hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2018. július 7., szombat

Csipkés ujjú pulóver

Már nagyon vártam, hogy megmutathassam. Tiszta "Magas Déva vára" volt némely pillanatában. Bontottam, kötöttem, bontottam, kötöttem... csoda, hogy elkészült.

Naivan indult. Nem szeretek bontani, szeretem, ha zökkenőmentesen megy az egész. Pár nap alatt eljutottam a hónaljig. (Felülről egyben kötött.) Hátul körbe libegett az első változat. Számolgatás következett pontos tervekkel, szemszámmal, majd pár nap pihenés után újból kezdtem... A törzs kötése békés napokkal járt. Majd az ujján olyan gyorsan jöttek egymás után a sorok, hogy néha azt se tudtam, hol tartok. Bontás. A második ujjánál már egész begyakoroltam mindent.

Ez a pulóver már nagyon régóta tetszett. A fonalválasztás nem volt kétséges, azt választottam, amiből már láttam több hasonlót. Először sárgára gondoltam, aztán megláttam ez a fonalat a sok határozott; kék, rózsaszín mellett megbújt ez az érdekes seszínű. Míg az előbbiek hordása jobban korlátozott, nem lehet akármihez felvenni, ez különleges és sötét kék, barna, drapp, mustár, rozsda, bordó színekkel is jól mutat. Maradtam a gyártó által javasolt 3,5 mm-nél. A patentokat kötöttem 3 mm-es tűvel.

Az eredeti mintán annyit változtattam, hogy hátul a szaporítások számát csökkentettem. A gyárilag megadott kötéspróbát "se hoztam".

A második variációt június 7-től 29-ig készítettem. Annyit csináltam egy nap, amennyi jólesett sűrű felállások, egyéb programok beiktatása közepette. Viszont legalább kihasználtam, hogy nyugodtan, minden nap áldozhattam rá értékelhető mennyiségű időt.

Minden tiszteletem azoké, akik egy felsőt kötik a másik után, ráadásul sokan szupergyors sebességgel. Nagyon haladatlannak éreztem a többi hobbihoz képest.

Elölről


Hátulról


 A raglán, a csipke ujj és a sima megoldása


A hiányzó oldalvarrás


A patentek leláncolásánál először sima leláncolást csináltam, amely nem olyan szép ruganyos, harmonikás, mint a sima-fordított váltakozása, ezáltal bármennyire igyekeztem kicsit hullámos lett. Kipróbáltam az egy sima, egy fordított leláncolást is, de azt se éreztem szimpatikusnak, szépnek. Végül ez alapján a videó alapján tű segítségével készítettem. Nehéz megörökíteni, ennél az elején és hátulján a simák V alakot öltenek és az "élében" ez látszik a munkának. Nagyon tetszetős!

Apró részletek: a csipke minta, sima és a patent széle, ujja patent és csipke, hónalj
(a jobb felső sarokban található kép tükrözi leginkább az igazi színét)


Munka közben. Előkerültek a szép színes zoknikötőtűk

Fonal: Himalaya Mercan Sport 14-es szín (3 gombolyag)
Tű: 3 mm és 3,5 mm
Minta: Innen

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szép és csinos pulcsi! :) Gratulálok, ügyes vagy! (De ezt már tudtam eddig is ;))

    VálaszTörlés
  2. Aranyos vagy! (A visszajelzés, elismerés mindig jólesik. Szerencsém volt, akadt segítségem a fórumon a fordításra.)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...