hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2021. április 10., szombat

Csipkés bokazokni

Nagyon-nagyon lelkes voltam, hogy végre itt a jó idő és nagy felbuzdulásomban csipkezoknit terveztem. Először megtetszett a neten egy. Aztán megnéztem a kész műveket és egyből kiábrándultam. Az a minta nem mutat zoknin, mert kifeszül és így egy-egy szál tartotta néhol. Nagy energiabefektetés árán, számomra nem tetszetős külső. Nem a zoknit elkészítők hibája. Fájt is a szívem miatta, mert a minta egyébként tetszetős, nem véletlenül tetszett meg. Néha érdemes böngészni a neten.

Addigra már túl beleástam magam az ilyenfajta sarok készítésének fortélyaiba. Kénytelen voltam más minta után nézni, kitalálni. Így lett ez, a horgolt mellény mintájának alakításával, pár sor kihagyásával. Ez a fajta sarok megoldás magával vonta azt is, hogy felülről kell kezdeni. Tartottam tőle, hogy túl szoros lesz, de szerencsére nem lett az. Voltaképpen semmi rendkívüli élmény.


Azt pedig, hogy miért tetszik újabban az ilyen nagyságú, szárú zokni, nem tudom megfejteni. Régebben ki nem állhattam.

Azt meg külön kedvelem a külcsínben, hogy a festés csíkozásának köszönhetően látszik a "menetirány". A sarokrészen más, mint a zokni központi részén. A fonal rendelésekor tartottam tőle, hogy a pamut miatt nem lesz olyan puha, amihez hozzászoktam. Viszont nem hozott csalódást. Sőt! Nagyon érdekes a fonal szerkezete, festése. Olyan cirmos hatású. Egyesek kőmosottnak nevezik.


Fonal: KicsiKató csókból baracklekvár (50/25/25% - merino/nylon/pamut)

Anyagszükséglet: 35,4 gramm

Tű: 2 mm

Sarokmegoldás: innen

Aztán jött a hirtelen rossz idő, de remélhetőleg még tudom hordani.

2 megjegyzés:

  1. Mindig elmarad a bejegyzésem..Ahogy megláttam, megint emlékek törtek fel...Amugy meg ez a szín.. csodás nekem.Ifi koromba csipkezokni volt divat, lapos vászon kiscipővel, igaz az horgolva volt...és szoknyával.
    Most meg... ha kilóg a zokni és a nadrág közt a lábam, bokám, lábszár védő kell, mert nincs vérkerigésem, és fázik a lábam.
    Gratulálok a zoknidhoz...szuper...és köszi hogy megosztottad

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! Kötés közben nekem is az jutott eszembe, hogy 8-10 évesen helyes kis csipke térdzoknit viseltünk ünnepségeken (meg alighanem azon kívül is). Nagy divat volt és nagyon jól mutatott fényképeken is. Régi szép idők!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...