hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2018. szeptember 10., hétfő

Horgolt kosarak

Azt hinné az ember, hogy egy ilyen kosarat könnyű készíteni. Meg is volt a két darab egy délután alatt, ez nem vitás. Viszont az ördög a részletekben rejlik. Ami kis, finom daraboknál nem lényeg, itt a vastag fonal miatt vonzza a tekintetet, kiemeli a hibákat. Szaporítani, sarkossá, négyszöggé horgolni az alapot nem nehéz és gyorsan meg lehet találni a megoldást a neten. Viszont a "körök" végének az elejével történő láthatatlan összedolgozása feladta a leckét. Egy jó kis videó segített ebben és megoldást nyújt arra is, hogy hogyan térjünk át az aljáról a kosár falára úgy, hogy az minél szebben mutasson: Íme.

Tehát megismerkedtem ezekkel a robosztus fonalakkal. Elsőként a zsinórfonal közepes méretű változatát próbáltam ki. Szerintem megtaláltam a legjobb hasznosítási módszerét. Még talán a vékony fajtájából el tudok képzelni szőnyeget, láttam olyat, hogy valaki a puffra csinált huzatot, neszeszert.

A tűválasztás érdekes. Minél vastagabb egy fonal annál nagyobb tű kell hozzá. Azonban a zsinórfonal kerek átmérőjű. Így a menetközben képződő kis lyukakba könnyebb bejutni kisebb tűvel. Az aljához a 10 mm-es az oldalához 7 mm-es tűt választottam. 

A Barbante fonalból lett zsinór a fülének. Levágtam egy akkora darabot, hogy félbehajtva, kényelmes távolságra volt a két kezem. Egyikkel fogtam a két végét, másikkal pedig csavartam egy irányba a mutatóujjam segítségével. Amikor már ez nehézkesen ment, akkor elengedtem és a meglévő hosszát elfelezve felpödrődött. Kész is a kötélutánzat. (Egyszerűbb kivitelezni, mint elmondani.)



Fonal: Bobbiny zsinórfonal babakék és világos bézs
Welcome Yarn Barbante XL tevebarna
Tű: 7 és 10 mm-es
Anyagszükséglet: fél-fél gombolyag a két darabhoz a zsinórfonalból
a barbantéból pár méter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...