hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2016. október 8., szombat

A varrógép új ruhája

A gyárilag adott huzat nem csak azért nem tetszett, mert vékony volt és felül picit beszakadozott, hanem azért sem mert a varrógép fülénél, ahol felül szabadon volt hagyva, a por nyugodtan szállhatott befelé.

Ezt az anyagot már jó ideje őrizgettem és mivel olyan markáns, nem találtam megfelelő helyet neki. Először textiltárolónak szántam, aztán mivel rendet akarok - mert engem az gyönyörködtet, ha csak a legszükségesebb holmik vannak elől, de ezt nehezen kivitelezem - nem akarok kísértést, hogy egy tároló telipakolva állandósult "díszlete" legyen a szobának. 

Mivel már régóta nézegettem a fent említett műanyag huzatot, jött az Isteni szikra. Ezt méricskélés, tervezgetés követte. Igazából egy hasonlót láttam a neten és mivel a díszítő varrások és zseb itt-ott is nagyon gyönyörködtet, ezért nem volt kérdéses. Kapott vékony bélést. Belül barna anyag van. Összefordítva, összevarrva, ferdepántozva, ahogy azt illik. (Még ha csak egy sima kis varrógéphuzatról van is szó.) Meglepődtem, hogy milyen vaskos, merev lett. Talán ha most kezdenék neki, átgondolnám, hogy kell-e a bélés. (Még most sem tudom eldönteni.) Komoly kis darab lett!


Vettem egy díszítő talpat. Bármilyen kicsinység, de irtó jó, hogy látom pontosan az anyag széléhez képest, hogy hol halad a tű. A szalag kb. 1 cm széles.
Árokban varrás. Ezzel meggyűlt egy kicsit a bajom. Nem éreztem rá első körben. Kb. ötödét megvarrtam, aztán fejtettem vissza.


A találkozásnál a ferdepánt eldolgozása. Okozott ez egy kis dilemmát. Forgattam, próbálgattam, logikáztam, végül sikerült kitalálnom.


És a pakolós zseb:

3 megjegyzés:

  1. de szép lett! :) saját magad találtad ki a szabásmintát hozzá, vagy neten találtad?

    nálam is visszatérő gondolat, hogy kellene varrnom egy ilyesmit, mert most csak egy terítővel van letakarva a gép, de elég bénán néz ki úgy.. nekem nincs gyári takarója sem, nagyon régi gép, használtan vettük.

    VálaszTörlés
  2. Nem szabásminta alapján dolgoztam (nem is tudom, vajon mennyire egyforma méretűek a gépek), de nézd csak mit találtam (ez a képsor indított el):
    http://instantlife.blog.hu/2012/11/14/varrogep_takaro_varrasa_haladoknak

    Az alapvető különbség, hogy az enyém két egybefordított és alján ferdepántozott anyagból van.

    VálaszTörlés
  3. Köszi a linket! :) első ránézésre nem tűnik túlságosan bonyolultnak, de azért persze biztosan jócskán kellett agyalni rajta varrás közben.. ;)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...