hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2016. szeptember 4., vasárnap

A konzervdoboz második élete...

Próbálgatom, próbálgatom... Ahogy a netet olvasgatom, ebben a technikában nem lehet megúszni a tapasztalatszerzés fázisát. (Kérdés, hogy túl tudok-e e ezen lendülni.) 

Így hát türelemmel fogok neki újból és újból. Mindig az lebeg a szemem előtt, hogy mások milyen szépet készítenek és nem lehet, hogy nincs fantázia ebben.

Nem a legegyszerűbb felületet választottam, de olcsó. Előző életében vörösbabot rejtett. Gondos kimosást követően alapozást és akril festéket kapott.


Ismét tanultam valamit:
- Át kell gondolni, hogy milyen színű alapra dolgozzunk. (Világos színen legmutatósabbak a minták. Sötéten lehet, hogy elvész. Láttam már lila alapon fehér tyúk mintát, amelyből a technika sajátosságainak köszönhetően átvivendő pigment hiányában lila lett a jószág.)
- A részletgazdag dolgok kis felületen nem mutatnak. (Pláne, ha mondjuk hullámos is a felület, egy egy apró részlet a redőbe esik másik meg a hullám tetejére.)
- Célszerű előre kitervelni mit akarunk és aszerint képeket választani. (Így az üres részeket is precízebben lehet beosztani.)
- Konzervdoboznál lehetőleg kerülni kell az oldaltalálkozásra eső transzferálást. (Ott kiemelkedőbb az anyag. Transzferálásnál ez még jobban kiemeljük, illetve egy-egy erélyesebb mozdulatnál nagyobb az esélye, hogy ledörzsöljük a festéket.)
- Szürke mintából a felületen se lesz soha éles fekete hiába tökéletes mondjuk a kivitelezési technika. (Engem ez kimondottan nem zavar, mert legalább vintage jellege lesz.)
- Csak száraz felületre transzferáljunk, hogy ne szedje le a festéket, valamint ne erősen, mert akkor egészen a bádogig lejön.



Ami nem okozott nehézséget:
- Nem ragasztottam oda a mintát a felületre, hogy jobban tudjak alá kukkolni. Nem csúszott el így sem a minta.
- Számomra meglepő módon nem volt hátrány a hullámos felület és a sima papír találkozása. Nem kellett felfektetéskor ezzel kalkulálni.



Türelem, türelem! Szeretem az Almawin illatát, finom narancsos. Kitartóan kell dörzsizni, hogy átmenjen a minta. A felirat szerintem nyerő választás (másnál is tetszik). A saját munkámból a hal tetszik a legjobban, ez találta el azt a hangulatot, amit akartam. A horgony se rossz. Az iránytűből egyszerűbbet kellett volna választani, akkor teljesen elégedett lettem volna a munkámmal, de az az igazság, hogy küzdelmek ide, rossz választás oda, szeretem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...