hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2016. január 8., péntek

Matróz szatyor

Már régóta a fejemben volt ennek a szatyornak a terve; erős, szegélyezett fülek, rávarrt külső zseb. A legnagyobb tanulságot a zseb fedelének szegélyezése okozta. Megtanultam az egyenes és a ferde pánt közötti különbséget. Először az előbbivel próbálkoztam a párnahuzatból vágott csíkkal. Kétszer felvarrtam és következetesen befelé pördítve elcsúfította az anyagot. Ferde pánttal azonnal sima maradt, a pánt idomult.



Meg kellett volna pakolni fotózás előtt, akkor nem rogyott volna össze-vissza fényképezés közben, olyan hibákat sejtetve, amik nincsenek. Nem, egyáltalán nem tökéletes és nem látszik, hogy mennyi meló volt vele, cserébe viszont sokat gyakorolhattam. Az aljára kapott merevítőt. Egy régi továbbképzéses kemény mappából vágtam le a szükséges méretet. Hozzá tokot varrtam, melyet géppel és  kézzel készítettem el, majd az egyik oldalát a táskához rögzítettem.

4 megjegyzés:

  1. Hu, ez nagyon profi lett! :)
    Megeloztel tudasban, ilyet nem is tudom, hogy kell varrni. Ez a ferde pant tema nekem a gyengem, foleg sarkoknal es akkor, amikor korbeer vele az ember.

    Leirasod vagy linked van ehhez a tatyohoz? Hol talalod ezeket egyebkent? A multkori zsebkendo tarto is tetszett. (A kapcsokat hol szerzed be hozza? :))

    VálaszTörlés
  2. Hu, ez nagyon profi lett! :)
    Megeloztel tudasban, ilyet nem is tudom, hogy kell varrni. Ez a ferde pant tema nekem a gyengem, foleg sarkoknal es akkor, amikor korbeer vele az ember.

    Leirasod vagy linked van ehhez a tatyohoz? Hol talalod ezeket egyebkent? A multkori zsebkendo tarto is tetszett. (A kapcsokat hol szerzed be hozza? :))

    VálaszTörlés
  3. Szia! A táska/szatyor saját elgondolás, terv alapján készült. Rengeteget dolgoztam a pántokkal. Igen, a körbeérés nálam is gondot okoz. (Készítettem saját részre is egy összecsukható szatyrot, annál szembesültem ezzel.)

    A kapcsot a fabrikashopban szereztem be. (Még régebben, van vagy két éve. Onnan is az olcsóbbikat. Néztem most, annak is jócskán felment az ára.)

    Általában a google-t és a pinterestet hívom segítségül. Jó leírásai vannak "hajnalkrisztinek" (google-ba, ha beírod, biztosan kiadja a korrekt weboldalt - ha nem, szólj, segítek). Nála találtam meg a ferde pánttal kapcsolatos bejegyzést. Mivel élőben éppen akkor szembesültem vele, hogy egyenesen szabott pánttal nem lehet íves felületen szépet alkotni, ezért akkor már könnyű volt belátni és magamban logikailag levezetni. (Kicsit el is keseredtem, hogy csak úgy nekiesek nagy lelkesen és utána kudarcba fulladok.)

    A zsebkendőtartóval most gondolkodóba ejtettél. Az alapötlet biztosan magyar varrós oldalról való. (Próbálok rákeresni.) A saját magam által készített szabásminta már fél éve megvan, karácsonykor csak elő kellett húzni. (Az oldalával egybe van szabva. Egy külseje, egy belseje. Gyakorlatilag olyan, mint egy plusz jel, amelynek vízszintes része adja a tartó szélességét, meg persze a teteje a dizájn kedvéért íves.)

    VálaszTörlés
  4. Köszi az infókat, Hajnal Kriszti oldalát meg is találtam. :) Átbogarászom majd!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...