hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2024. július 8., hétfő

Brazil hímzés

Volt ez a vastag anyag. Nagyon tetszik benne az hogy natúr színű és a természetességet sugallja. Talán nem a legalkalmasabb volt a kitűzött célra, de látni akartam a végeredményt. A hímzéssel a vékony szövése ellenére nem volt gond, mert nagyon tartotta magát.

Bár mindössze három virágról volt szó, de kihívás volt. Egyrészről az újdonsága miatt, másrészről kicsi helyre kellett virágot produkálni. Arra jöttem rá, hogy a szirom elkészülte után a leszúráskor lehet fixálni azt, hogy hogyan álljon (bimbósan vagy teljesen kinyíltan). Két és három szállal próbáltam. Az utóbbi tömörebb hatást kelt, ami miatt a két szál mellett döntöttem, az az hogy kis helyre kellett több szirmot. A fültisztító pálcika csöve bevált a célra. Ha nagyobb virágról lenne szó, akkor szívószálat hívnék segítségül. Mégis a mostani kedvencem a rezgő, mely egyszerű francia csomó, szárának egy új színt választottam, amely zöldessárga. Kellett az egésznek ez a plusz szín.

Eredetileg egy lépesben akartam varrni. Az nyilvánvaló volt, hogy a varrom-kifordítom-tűzöm technika nem fog működni. A bélést pontosan akkorára vágtam amekkorára a borítékot terveztem. Teret adott ennek az, hogy a külső rész anyaga még csak nem is bomlott. Így azt simán ráhajtottam a virágos anyagra. Mondjuk hagyhattam volna nagyobb varrásszélességet. Következő és egyben utolsó lépés volt, hogy kettéhajtsam és szalaggal is ellássam Ennek már nyögött a varrógép, végül kézzel fejeztem be. A szalagot nagy műgonddal választottam az itthoni választékból. Ez a vékony szalag annyira tetszett, hogy a szélessége megkurtítását is vállaltam, hogy fel tudjam használni.

Némelyik képen volt "zárórész", némelyiken pedig nem azok közül, amiket nézegettem. Ha nem lett volna muszáj, nem rakok rá. A vasaló viszont nem volt barátja ennek az anyagnak, csak gyenge fokozaton. Nem volt kedvem rizikózni. Előkerültek hát a gyöngyös dobozaim. A fehér nagyon elütött volna. Végül egy ametisztes cseppre és egy zöld színű gyöngyre esett a választás. Sikerült úgy készítenem a kallantyút (egyszerű, fonalat körbe tekerve van fixálva), hogy kis munka a kinyitása.

Az elképzelésemnek megfelelően nagyjából pont úgy néz ki ahogy elterveztem. Lehet is a pénzt beletenni. Ezt szeretem az alkotásban, hogy egyedi termék készül. De ha újból nekiállnék csak hasonlítana a mostanira.

A rózsa elkészítésének technikája: itt

Anyagszükséglet:

- kétféle anyag

- hímzőfonal öt színben

- csipke szalag

- cérna

- két gyöngy

Egyebek: tű, olló, varrógép, fültisztító pálcika, vasaló

papír, toll, vonalzó (a szabásmintához)

4 megjegyzés:

  1. Nagyon mutatós és szép lett...Láttam a himzés folyamatát, sokat változott a világ...Csipke is igazi szépség..Én egy kicsit a másképp varrtam volna össze a két anyagot...Van mikor nagy küzdelemmel jár egy befejezés, de megéri..
    ...
    A másik munkádhoz... szuper, nagyon jól mutat...Kicsit ilyenkor sajnálom, hogy nem tudok, nekem nem jön össze a makramé...pedig a csomózás kicsit hasonlít a hajócsipke csomózásához...vannak dolgok amit már elengedek, .További jó munkát!

    VálaszTörlés
  2. Áruld el, hogyan varrtad volna össze a két anyagot?
    A makramé nem annyira nehéz. Mindig azt kell nézni/logikázni, hogy melyik szálat kell feszesebben tartani, melyik köré dolgozzuk rá a másikat. Ami nehéz benne, hogy mekkora szálat vágjunk le. (Ha túl rövid, az baj. Ha túl hosszú, akkor nehéz vele bánni és sok megy pocsékba.)
    Köszönöm a hozzászólásodat.

    VálaszTörlés
  3. messengeren megprobálom...lerajzolni.. persze a terv nem mindig társul, de irok hamarosan...

    VálaszTörlés
  4. Oké, kíváncsi vagyok mást mi mozgat meg. Legközelebb lehet, hogy tudom hasznosítani. Köszönöm!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...