hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2019. október 6., vasárnap

Elements Cal párna

A takaróból sok fonal maradt ki és az idők folyamán rájöttem, hogy a díszpárnák belseje szétjött (gyenge kis anyag volt belül). A feladat tehát adott volt; párnát készíteni.

 

Már régen is láttam a neten ezt a mintát, akkor azzal a gondolattal elmentem mellette, hogy "hú, de érdekes", most elérkezettnek éreztem az időt, hogy megnézzem, kipróbáljam. Ingyen leírást és jó minőségű videót találtam hozzá. Kánaánban éreztem magam, mert tényleg mindent megmutat a felvételen, amely éles, közeli, nem úgy horgol, mint egy gép, magyaráz közben, igaz, angolul.

Az eredetileg takaró leírás első két blokkját kellett megcsinálnom. Az első részt nagyon élveztem. (El tudnék képzelni egy csupa ilyen kockákból felépülő székpárnát is.) A második kicsit nehézkesebben indult, de a második felét már leírás - nem videó - alapján készítettem.

Mivel domború a párna, ezért a horgolás során szempont volt, hogy plusz sorok legyenek, a minta ne vesszen el ennek hiánya miatt.

Félretettem egy időre, mert tanácstalan voltam, mert legszívesebben négyzet alakú párnát készítettem volna, de az eredeti párnák téglalap alakúak voltak. Végül győzött az első variáció, a régi párnáknak külön belsőt fogok varrni. A másik nagy kérdés az volt, hogy a második párna milyen legyen, illetve az, hogy két különböző mintájú oldalt dolgozzak össze (mert így esély van arra, hogy két azonos minta kerüljön a külvilág felé) vagy sem. A sors végül eldöntötte, mert időközben kaptam ajándékba is egy párnát. Párnából is megárt a sok, ezért maradt végül az egy darab horgolt párna.

Igazi fonalzabáló a minta, mert egymásra rétegződnek a sorok. Az ajándékba kapott párna - amely egyébként nagyon szép makramé - sarkai kicsit furcsán állnak. Éppen ezért, helyesen vagy helytelenül úgy döntöttem, hogy a sarkokat lekerekítve horgolom meg.

Az oldalait i-corddal dolgoztam össze, úgy hogy a két részt összefogtam, a fonák oldalak simultak egymáshoz és a színén dolgoztam. Három oldalon mind a két rétegen keresztül húztam a szálat, ha új szemet szedtem fel, egy oldalon pedig csak az egyiken, mert oda terveztem a húzózárat. Az i-cord két végét kitchener stitch technikával dolgoztam össze. (Oldalsávon található videó róla.)
  
I-cord eleje-vége találkozás, zippzár, lekerekített sarok, bélés nélkül

Melyből eredetileg rejtett zippzár vásárlását terveztem, de nem is volt ilyen színben a boltban és az eladó is lebeszélt róla. Szerinte azok gyengébbek. Feleslegesen tartottam a zippzár kézi varrásától. Gyorsan megvolt és zökkenő nélkül ment.

A belső huzatot a takarónál használt flanel maradékából varrtam meg. A takarót nagyon szeretem. Jó meleg. Remélem, ez a párna is kedvencem lesz. A többi maradék fonalat pedig elajándékoztam egy nálam ügyesebbnek, aki tudtam, hogy egyből műbe is fogja venni.

 
Fonal: StyleCraft Special DK, Kartopu Cosy Wool
Tű: 3,5 mm
Méret: 35*35 cm
Minta: Elements Cal

2 megjegyzés:

  1. HHHÚ ez gyönyörű...na én nem megyek bele ennyire bonyolult darabokba!Kiváncsi leszek mi lesz a következő szépséged! Szép hetet!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm az elismerő szavakat. A következő egy nagyon egyszerű alkotás lesz.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...