hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2022. november 9., szerda

Fodros ujjú mellény

A nyarat követő hirtelen lehűlés alatt találtam egy szuper felsőt a neten. Vastag volt, csipke és az ejtett vállas ujja fodros. Lenyűgözött. Először nem érdekeltek a körülmények, hogy már nem időszerű, akkor is akartam egyet. Aztán hamar beláttam, hogy felesleges. Bánatosan szörföztem a neten, amikor megláttam egy hasonlóan fodros ujjú mellényt. (Gyárit.) Több se kellett elővettem azt a fonalat, ami amúgy is mellénykötésre várt és elkezdtem kötni.

Mit nekem minta. Az nem volt, viszont a lelki szemeim előtt élt egy kép és azt akartam megvalósítani.  A méretben mindig bizonytalan vagyok, hogy jó lesz-e. Kétszer fogtam bele, mert az első variációt keskenynek találtam. Aztán a másodiknál már nyitottá tettem két oldalt a patentot, két-két szem átfedéssel. 

Róttam a köröket. Megint megállapítottam, hogy engem a tiszta sima untat és bosszant, ha nem teljesen egyenletes. Nagy nehezen elértem a hónaljáig. Aztán a fogyasztással, patenttal tarkított rész gyorsan ment, meg már nem is akartam húzni. Egy nap úgy fejeztem be, hogy "áhh, mégis egyszerű patentot készítek a hónaljhoz, nem akarok nevetség tárgyává válni". Másnap reggel úgy keltem, hogy heteken keresztül csak azért kötöttem, hogy kipróbálhassam a fodros ujjat, hát kipróbálom, legfeljebb bontok. 

A hónaljhoz, már csak egy-egy szálat fogtam össze. (A törzshöz két szál pearlt és egy szál Kid-Silket.) Jó volt kötni és maga a látványa, amit a mohair könnyedsége hozzátett lenyűgözött. Ezt a videót vettem alapul a fodros csipke kialakításához. (42 percnél kezdődik.) Arra ügyeltem, hogy a vállánál legyen a közepe és onnan két oldalra - előre és hátra - szimmetrikus legyen a fodrozódás. Mivel, hogy ha nem tükröztem volna a mintát, akkor az egyik vállán a mintaegység tetején lett volna a sima, a másikon az alján. Üdítő részlete volt ez az egyébként unalmas felsőnek. 

Az eleje-háta összedolgozása és a két oldalra szimmetrikus csipke

A leírások szerint a Holst Garn vízzel érintkezve kivirágzik... és a fonalban lévő selyem kis pontokban tweed hatást kölcsönöz a fonalnak. Egyiket se igazán tudom. Még a kivirágzás talán oké. Puha... bár szerintem ez a mohairnek is köszönhető. De a tweed hatást nem tudom értelmezni. Számomra a tweed, eltérő színű göböcskék. Kétségtelen, hogy pici göbök vannak a fonalban - amitől a színegyezőség miatt - tartottam, hogy inkább egyenetlenséget kölcsönöz. Az egyenetlenség - ha van / ahol van - nem hiszem, hogy ennek köszönhető, de szerintem nem is tweed. 

Elégedett vagyok a méreteivel, mind a szélességét, mind a hosszát eltaláltam. Egyedi az alja is és örülök, hogy eszembe jutott a szemek átfedése. Így terveztem a hónalj nyitottságát is. Lezser, de nem túlzó. Jó a hónalj fogyasztása is. Bár egy helyen hátul - amikor az ujját csináltam - rosszul szedtem fel a szemeket. Mivel nem látom, ezért nem is tulajdonítok neki nagy jelentőséget. A nyaka... hát abban van mit fejlődnöm. Valójában a saját fejem után mentem. Voltaképpen sose láttam mástól hogyan is kellene csinálni. Jó lenne videókat néznem. A nyaka nyitottsága oké. Ez rémem, hogy túl kicsi lesz. Az ujja csipkéje feldobott és jó elképzelés az aljának odavarrása is. Szerintem nem lett röhejes, mint ahogy tartottam tőle. A vállán az eleje és a háta kitchiner stitchel egyesült. Majdnem jó. Egy olyan felső, ami puha, ölelős és meleg. 


Fonal: Holst Garn Pearl szín és Drops Kid-Silk 44-es szín

Tű: 4 és 5 mm

Fonalszükséglet: 435 méter mohair és 924 méter Holst Garn

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...