hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2013. december 29., vasárnap

Pirográfia


Még januárban vettem egy pirográfot. Ezzel a kis készülékkel fába, parafába, bőrbe lehet égetni motívumokat. A nagyon ügyesek és gyakorlottak képeket készítenek, amelyen sok kis vonalból, árnyból élethűen kirajzolódnak arcok, állatbunda stb.

Egyszerűnek tűnik, de számomra korántsem az. Az enyém (állítólag) gagyi kategória. (Mint ahogy vásárlás után olvastam.) Cserélhető fejei vannak. Van kúp alakú (ezzel lettek készítve a csillagok), van kúpos, ék stb. 

A fejek cserélésével könnyen boldogultam. Talán ez volt az egyetlen, ami könnyen ment. Fogóval megfogtam, kicsavartam. Fémre tettem, hogy ne olvadjon meg semmi körülötte. Akkurátusan kell ügyelni, hogy ne essen kár se ruhában, se asztalban, se zsinórban, se a saját kezünkben. Számomra kellemetlen égett szag terjeng közben és fölé hajolva érezni, ahogy ontja magából a hőt. Nem minden veszélytől mentes eszköz.

Elmondhatom, hogy egyszeri-kétszeri próbálgatás során nem sokkal lettem tapasztaltabb. Érdemes megvárni, míg jól bemelegszik, mert szimpla próbálgatással, csak csíkokat karcolunk az anyagba, ahol később jobban éget a páka. Az enyémen nincs hőfokszabályzó. Azt észleltem, hogy miután átmelegedett, könnyebben égetett, sajnos... Első nekifutásra - bár nem egy nagy eszközről van szó - de nehéznek bizonyult számomra, illetve a végét a zsinór lehúzta. 

Van mit csiszolnom a technikámon (de azt se tudom, hogyan kezdjek hozzá). Nem tudom, hogy azokkal a profi pákákkal, amelyeknek csak egy fejük van (hajlított drót alakú), könnyebb-e boldogulni. (Videókat láttam róla, hogy a fej különböző részeit érintik hozzá az anyaghoz, amely így hol vékony vonalkát éget, hol nagyobb felületen lévő árnyékolásra jó.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...