hasonló bejegyzések

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2024. június 30., vasárnap

Újabb esküvő

Nagyon időben vagyok. Eddig csodáltam a facen, hogy ki mire képes, most én is kipróbáltam. A végére kifulladtam. Nem is a hímzés - abban is bőven van mit finomodni - hanem a festés. Meggyűlt a bajom a vőlegénnyel. Fogott a fekete festék vagy a filc, amit nagy okosan segítségül hívtam. Szépen vittem tovább a kezemmel. 

Maga a hímzés élvezetes volt és feldobott. Nincs két egyforma levél, de nem is törekedtem rá. Szabadságot adott, hogy a természetben is így van. Magam rajzoltam. Persze előtte sok képet néztem. Még a menyasszony lapockáját is meghímeztem (csak pár öltés),

A felirat: kiválasztottam a legdíszesebb betűt, ami a gépen található. (Nem telepítettem újat.) Átmásoltam indigóval. De ahogy másoltam vagy elcsúszott vagy én nem tudom. A két név közötti "és"-nek nem maradt helye, így kreatívan "and" lett. Korábban magam csodálkoztam, hogy a meghívójukon így szerepel. Még morfondíroztam is rajta, hogy magyarok vagyunk... és tessék. Szerencsére nem mertem rányomni az indigót, így alig látszott valami. Tanulság: míg a virágokban és a levelekben, indákban lehetek szabad, a feliratban nem. Ott szembetűnő, a kis eltérés is. 

Ami képeket nézegettem, szinte minden bőven túlnyúlt a szoknya a képen. Gondolom, ahogy a szalag szélessége adta. A tüll jó ötlet volt. Így akkorára vágtam, amekkorára akartam. Szoknyához háromszorosan hajtottam, fátyolhoz szimplán. A fátyolnál "fedeztem fel" hogy jobb rombusz alakúra vágni.

A keret nagyon jó. Az anyagot a végén levágtam, ragasztó pisztollyal a kerethez rögzítettem. Került rá - a hátoldal fedéséhez - egy filc is. Először úgy gondoltam, hogy majd ezt is a keret hátulján a belső részhez ragasztom, de mihelyst levágtam adta a helyzet magát, magához a keret hátsó felületéhez ragasztottam.

Körülbelül öt-hat napot foglalkoztam vele.





A részletek:

Az én kedvencem a menyasszonyi csokor.


Anyagszükséglet:

- vászon anyag

- osztott hímzőfonal 15 színben

- tüll

- szalag

- filc

- festék (esetemben textilfesték)

Egyebek: olló, tű, indigó, toll, ecset, ragasztó pisztoly,

 keményítő és fültisztító pálca (a hajából lelógó tincs göndörítéséhez)

tűbefűző és nagyító (opcionális)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...